Derin uzay ekibi 500 ışık yolu uzaklıktaki bir gezegene yolculuk yapıyordu.En son uğradıkları Kepler452B gezegenindeki felaketten sonra ekip ruhsal olarak durgun bir halde idi.Öyleki Kaptan Dorwin bile geminin kontrolünü Isaac'e devretmiş,odasında dinleniyor idi.Ne yazık ki bu huzur dolu dakikalar fazla uzun sürmedi ve gemide alarmlar çalmaya başladı,önce ışıklar söndü ardından yedek güç üniteleri devreye girdi ve etrafı kırmızı ışıklarla donattı.Mürettebat şaşkınlık içerisinde Isaac'in yanına güverteye gelip bilgi istediler.
-(D)Isaac neler oluyor?
-(I)Kaptan Kepler452B'den ani kalkışımız sebebiyle motorlar ve ana güç üniteleri arızalanmış vaziyette,şu an yedek güç üniteleri sayesinde sistemler çalışabiliyor.
-(D)Charles ana güç ünitelerini gidip sorunun kaynağını bulmaya çalış,Hardin sende Isaac ile birlikte motorları onarmaya çalışın.Ben burda geminin savrulmasını önlemeye çalışacağım.
-(E)Peki ya ben kaptan lütfen hafif yaralı olduğum için beni boşta bırakmayın.
-(D)Pekala zaten herkese ihtiyacımız olacak,sende tamirat araını alıp başka problemlerin olup olmadığını öğren ve işe seradan başla orası bizim için hayati öneme sahip yeme içme ihtiyacımızı ve yedek oksijenimizi sağlıyor.
-(E)Hemen kaptan.
Charles motor dairesine gitmeden önce teçhizat odasından gerekli eşyalarını almak için alet edevat odsına gitti fakat kapılar arızalandığı için bir türlü giremedi.
-(C)Arızalanmış ama buraya girmem gerek,sanırım bir seçeneğim daha var..
Charles kapının yanındaki erişim tabletinin arayüzüne girerek arızalanmış kapı kilidini açmaya çalışır.
-(C)Kendi çalıştığım mekiğin kilit mekanizmasını hacklemeye çalışacağım hiç aklıma gelmezdi.Son dokunuşlar veee..tamamdır!İŞte ekipmanlarım siz olmadan hiçbir yere gitmem.Sıradaki durak motor dairesi.
O sırada Isaac ve Hardin ana güç ünitelerini tamir etmeye çoktan yola koyulmuşlardır.
-(H)Hey Isaac açık konuş bu gemiyi tamir etmemiz mümkün mü?
-(I)Ben yalnızca doğruları söylemeye programlandım Bay Hardin.Sorunuza gelecek olursam ekstra bir sorunla karşılaşmazsak %80 ihtimalle tamir etmemiz mümkün.
-(H)Benim düşüncelerime göre seni Kaptan Dorwin bizim paniklememizi engellemek için sana bunları söyleme emri verdi,aramızda kalsın o eski generale hiç güvenmiyorum
-(I)Güven gibi insani duyguları anlayamıyorum bu yüzden lütfen daha açık konuşun.
-(H)Yani diyorum ki Kaptan Dorwin bize herşeyin kendi kontrolünde olduğu yalanını yutturmaya çalışıyor.Belki önceden iyi bir generaldi ama burası bir askeri üs değil.Kepler452B'de nasıl çuvalladığını sende biliyorsun üstelik onun sert kalkışı yüzünden gemi arızalandı.
-(I)Benim görevim sadece emirlere uymak.
-(H)Hah bu yüzden bir yapay zekayı 2.kaptan yaptılar sorgulamasın diye!
O sırada Emilia seraya varmıştır ve arıza olup olmadığını kontrol ediyordur,fark etmediği şey ise seranın tepesinde uzay boşluğuna bakan camdan kubbenin çatlamaya başlamış olmasıydı.
-(E)Burdaki değerler herşeyin yolunda olduğnu gösteriyor,sanırım burda başka işim kalmadı.
Aniden camdan kubbenin bir kısmı parçalara ayrılır ve herşey uzay boşluğuna doğru çekilmeye başlar.Geminin kontrolünü sağlayan Dorwin sera odasının hasara uğradığını gösteren uyarıları fark edince dehşete düşer ve megafonu açıp konuşmaya başlar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Derin Uzay
Bilim KurguNASA yeni bir proje başlatmıştı "Derin Uzay"projesi bu projede bir grup astronot uzayın derinliklerinde bir maceraya atıldılar fakat başlarına gelmeyen felaket kalmadı acaba bu felaketleri atlatabilecekler mi?