[ RABU - 23.9.2020 ]
【﷽】
Yang ni susah.
Apa yang susah?SUSAH & PENTING.
Penting??
Yep, penting dalam sesebuah perhubungan tak kira persahabatan, pertemanan, kekeluargaan atau apa-apa saja.
Jadi... Apa dia tu?
Kepercayaan.
Kepercayaan?Yes, kepercayaan.
Zaman sekarang ni, kepercayaan susah sangat nak dapat. Ada yang nak dapatkan kepercayaan bertahun-tahun.
Tapi, nak hancurkan.. Sekelip mata je.
Kadang-kadang, bukan saja-saja taknak percayakan orang. Tapi disebabkan masa lalu itu sendiri yang membuatkan kita rasa susah sangat nak percaya orang dah.
Tapi ya..
Kita kena percaya orang dulu. Baru orang akan percayakan kita. Orang takkan percayakan kita kalau kita tak percayakan orang dulu. Serius.
Jadi, bila sudah dapat kepercayaan tu.. Hargai and jangan hancurkan ia.
Jangan menipu. Jujur je.
Boleh, kan? Insyaallah.➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
Satu lagi, untuk pesanan..Jangan terlalu percayakan orang 100%.
Zaman sekarang, orang yang paling rapat
pun boleh jatuhkan kita dalam diam. Tak sokong apa yang kita buat.. Tak suka bila tengok kita bahagia.. Gembira.. Jadi hati-hati. Jaga diri..
.
.
" DON'T TRUST EVERYTHING YOU SEE,
EVEN SALT LOOKS LIKE SUGAR. ".
.
.
Jadi, doa.. Moga allah lindungi dan hadirkan orang yang baik-baik dalam hidup kita.
[ AHAD - 8.11.2020 ]
Yang baik, hargai.
Kurang baik, ambil pengajaran.Tapi ya, jangan pernah salahkan sesiapa yang hadir dalam hidup kita.
Orang yang bagus beri kita
kebahagiaan, kegembiraan...Orang yang kurang baik beri kita pengalaman.. Itulah yang membuatkan kita perlu lebih berhati-hati dan tak mudah percayakan orang.
Orang yang teruk beri kita pengajaran..
Orang yang....... Terbaik,
mereka..
Beri kita..KENANGAN.
Ya.. Kenangan.Sebenarnya semua jenis orang yang hadir dalam hidup kita tu akan jadi kenangan.. Samada pahit atau manis je.
Yeah..Moga allah jaga diri kita semua.
Hati-hati ya.Tapi, bila dah percayakan orang... Jangan
ada rasa sangsi. Kalau ada sikit tu tak apa, it's normal tapi jangan melebih sangat ha. Iya begitu.It will back to you.
Jaga diri!!
// snurzafirahk-//
YOU ARE READING
K E H I D U P A N
Randomكهيدوڤن؟ Takkan diri mengenali erti kehidupan jika tidak.. ✔️Diuji, ✔️Dihina, ✔️Dicaci, ✔️Dimaki, ✔️Dipinggirkan, ✔️Dipermainkan, ✔️Dipergunakan. ┏━ sabr ━┛ حَسْبُنَا اللّٰهُ وَنِعْمَ الْوَكِيْلُ ❝ Cukuplah Allah (menjadi penol...