[ KHAMIS - 24.9.2020 ]
Yakin.
Kenapa dengan yakin?Kita kena yakin.
Sebelum tu, apa yang nak dikata..
Sesetengah perkara kita kena dahulukan diri kita dulu.Contohnya apa❔
Contohnya.. Kita kena-
Percaya diri sendiri,
Hargai diri sendiri,
Kuatkan mental dan fizikal diri sendiri..Paling penting,
Sayangi diri sendiri dulu sebelum sayang orang lain.
Penting sangat.
Sebab apa❔Sebab kalau kita tak dahulukan diri kita dulu, kita takkan dapat buat apa-apa.
Sebab sesuatu perkara semuanya dimulakan dengan diri kita sendiri.No one can help us except diri kita sendiri dan.. Allah. Kata-kata semangat, nasihat semua tu hanya sekadar untuk bantu je.
Tapi yang kena bertindak siapa?
Ya, diri kita sendiri.Jadi, dalam hidup kita..
Jangan terlalu bergantung harap dekat orang. Sebab.. Almost everything diri kita sendiri yang-KENA HADAP.
KENA LALUI.
KENA KUAT.
Bukannya orang lain.
Lagi satu.. Mereka kisah? Peduli?
Orang lain pun ada kehidupan masing - masing. Masalah hidup sendiri -)Apa-apapun, kita kena yakin dalam membuat sesuatu perkara.Confident itu penting!
[ KHAMIS - 12.11.2020 ]
Jangan cepat sangat putus asa.
Jangan rasa rendah diri sangat.
Kita masing-masing ada kelebihan.
Semua orang ada keunikan tersendiri yang setiap orangnya tak sama.Contoh eh, bila kita tak yakin..
Bila ada kerja ke apa tapi mindset kata▪️
"Aku tak boleh buat, nanti kalau tak jadi macam mana?"
"Aku tak pandailah nak buat ni.."
"Susahnya... Ei aku tak boleh buatlahh."Kalau kita asyik kata,
Aku tak boleh.
Aku tak boleh.
Aku tak boleh.Memang tak bolelah jadinya em.
▪️️Bukankah kata-kata tu satu doa?
Jadi, yakin pada diri sendiri tau.
Walaupun orang lain tak yakin dekat kita,
tak apa.. diri kita ni ha yang kena yakin.Tapi, kena ingat juga.
Bila dah yakin tu..
Jangan terlalu over confident pula.
- Jadi maksudnya berpada-padalah.Fikiran kita pula jangan terlalu negatif.
Sentiasa positif, ya❔Bila fikiran positif,
kita senyum
dan
fikir semuanya akan baik-baik,
insyaallah memang semuanya akan baik-baik saja.But yeah.. Kadang-kadang tidak mengapa kalau kita nak rasa down semua tu. Kita pun bukannya tiada masalah, tiada rasa terbeban, tertekan.. Kita ada perasaan, so it's okay.
Just, walaupun kita tak pernah kenal atau pernah kenal sebagai kenalan saya, saya percaya yang awak dah pernah lalui satu situasi dimana awak rasa susah and perit sangat nak lalui and nak hadap.
Jadi, tak mustahil if sekarang awak tengah berhadapan satu situasi yang lebih kurang sama, awak dapat tempuhi benda tu.
Andai orang sekeliling tak percayakan awak, saya disini percaya yang awak mampu tempuhi semua ni. Ya, awak mampu. Percayalah. Okay? Stay strong.
See ya!
// snurzafirahk- //
YOU ARE READING
K E H I D U P A N
Randomكهيدوڤن؟ Takkan diri mengenali erti kehidupan jika tidak.. ✔️Diuji, ✔️Dihina, ✔️Dicaci, ✔️Dimaki, ✔️Dipinggirkan, ✔️Dipermainkan, ✔️Dipergunakan. ┏━ sabr ━┛ حَسْبُنَا اللّٰهُ وَنِعْمَ الْوَكِيْلُ ❝ Cukuplah Allah (menjadi penol...