» DIRI «

90 31 0
                                    

[ RABU - 21.10.2020 ]

▪️

"See the bad inside yourself
&
see the good inside others."
- Imam Ali (AS) -

▪️

Maksud diatas tu kita kena lihat lihat yang buruk, yang banyak kekurangan dalam diri sendiri dan lihat baik tu dalam diri orang lain.

Sebab?

Okey sebabnya kalau kita rasa kita bagus, takde salah, rasa diri sendiri je betul then we'll not learn to be someone better than yesterday dan kita akan tetap jadi sama.

Taknak ubah diri untuk jadi lebih baik sebab dah rasa diri sempurna, sedangkan?

Jadi, tak nak begitu tau?

Janganlah kita rasa diri kita ni bagus sangat, sebab kita pun ada kelemahan diri kita juga. -)

__________________________________________________

So ayoo kita sama-sama perbetulkan diri.

Then, kalau ada yang tegur salah silap kita, nasihat atau lain lain that makes you'll be a better person.. Bersyukurlah.


Jangan marah dia balik, dia nasihat cara

elok.. Kita terima.

» Jangan kita lihat siapa diri dia.
» Tapi lihat apa yang disampaikannya.
» Isi dalam nasihat tu. Apa yang ditegur.
» Terimalah nasihat dengan hati yang terbuka.

Kenapa?

Sebabnya dia taknak kita jadi macam diri dia yang dulu.. Dia nak kita jadi orang yang beri manfaat kepada orang lain, dia nak kita jadi orang yang baik dan berjaya.
Jadi, terima ya?

__________________________________________________

» Berterima kasih juga kepada dia.
» Paling penting kita kena berterima kasih kepada allah sebab hadirkan orang yang baik-baik dalam hidup kita.

Beruntung sangat kalau ada kawan atau orang sekeliling, tak kira dalam online atau realiti yang tegur kita. Nasihat kita. Sentiasa mengingatkan.

Untung sangat kalau ada kawan yang tak jadi bayang-bayang.

-  Bayang yang ikut je kita.
-  Tak pernah tegur salah sebab takut kawan tu terasa.

Harap-harap kita orang sebegitu hadir dalam hidup kita. Andai kata ada yang dapat begitu, hargai dia.

Jangan lepaskan dia.

Andai kata tak ada orang macamtu hadir dalam hidup kita, why not kita yang jadi orang seperti itu?

Kita sama-sama perbaiki diri menjadi seorang yang lebih baik yuk!

// snurzafirahk- //

K E H I D U P A NWhere stories live. Discover now