°20°

7.1K 234 16
                                    

"I just wanna be happier "






/Next Day/

"Wait my Adreane Shofeyaa you will be mine soon"???

----

Ad menurun tangga hendak keluar ke perpustakaan.

"Eh Ad? Nak gi mana? Nak Arsh hantarkan"

"Takpayah" Jawab Ad dingin sambil berlalu pergi

Sampai bila Ad macam ni Ad? Arsh betul betul terseksa. Adakah begini yang dia rasakan. Rasa tidak diperlukan? Rasa tidak disayangi? Dihargai? Dicintai? Kalaulah Arsh tidak ikutkan hati Arsh. Arsh dengan Ad tentu dah bahagia sekarang. Arsh bodoh!BODOH!!!

"AHHHH!!!" Jerit Arsh sambil menarik rambutnya kasar.

---

Ad keluar dari teksi dan bergegas ke perpustakaan. Ad memilih buku untuk dipinjamnya. Dia rindu membaca novel novel kerana semenjak dia tinggal di rumah Arsh. Dia tidak dibenarkan keluar tanpa keizinan Arsh. Dia pengambil keputusan agar tidak keluar dari rumah kerana dia tahu bahwa Arsh akan sakiti dia walaupun dia meminta izin.

Ad duduk ditempat yang paling hujung untuk membaca beberapa buku sementara dia malas hendak menghadap muka Arsh yang penuh meminta simpati.

Ad menghabiskan masa sehariannya di perpustakaan tersebut. Tanpa Ad perasan hari sudahpun gelap. Pihak perpustakaan menghampirinya dan memberitahu bahawa perpustakaan sudah mahu tutup.

Ad meminta maaf lalu ke kaunter peminjaman buku. Dia meminjam buku tersebut lalu keluar dari perpustakaan.

Ad ke bus stop untuk menunggu teksi untuk mengambilnya. Dalam perjalanan Ad ke bus stop. Mulutnya ditutup dengan sapu tangan dan pandangannya mula kabur. Lama ke lamaan pandangannya gelap

---

/Arsh POV/

"Dah pukul 1:00 pagi dah ni? Mana Ad ni..ya Allah" Keluh Arsh sambil terus mencuba menelefon Ad

"Dengan hp offline lagi.."

"Ad...Ad pergi mana ni Ad.." Kata Arsh sendiri yang dalam kebingunggan.

dingding

Arsh melihat mesej yang dihantar oleh seorang yang tak dikenali.

Arsh membuka mesej tersebut. Orang menghantar gambar. Arsh membuka dan dia melihat sekujur tubuh wanita yang sedang berlumuran darah dan calar serta kepalanya yang sedang dibungkusi dengan kain hitam.

Arsh mengamati pakaian yang sedang digunakan oleh wanita tersebut.

Dia pakai brown clothes? Bukan ke?..
Oh noooo..its not her right?

Arsh mengamati lagi..

---

/Sean Pov/

Ring ring..

"Ih sapalah kacau aku tengah malam ni..." Keluh Sean sambil menyapai hp nya dilampu meja

"Ha nak pa?" Katanya

"Hello Sean" ???

"Ha akulah tu. Kau sapa?" Jawab Sean yang maseh mamai.

"Well maybe you will know soon"??

"Ehhh kau sapaa? Aku takda masa nak main teka teki lah. Aku nak tidur ni!"

"Okay sleep well but let say goodnight to your lil sister"???

"Sapa pulak lah jadi adik aku ni?!??" Jawab Sean yang masih menahan sabar.

"Ohh maksudnyaa kau dengan Adreane Shofeyaa tak tau lah yang korang adik beradik? Kesiann..."??? Katanya sambil menanggis ejek

My Mr. Tengku ✔Where stories live. Discover now