del 6

10 0 0
                                    


"Hey, Tigern!"
Han snudde seg rundt, og så Aron. "Hey."
"Har du gjort matteleksa? Jeg synes oppgave 1-4 var vanskelig."
Tigern pustet lettet ut. Alt var som før. "Den var vanskelig, ja. Jeg satt lenge og jobba igår, før jeg ga opp"
"Så sykt dritt. Håper Frøken Madsen går igjennom oppgavene på tavla."
"Same"
"Ey, jeg har bestemt meg for å prøve å bli skolepres!
"Hæ, nå? Aron, vi skal stemme imorra!"
"Jeg vet! Derfor ringte jeg rundt i går og spurte om noen hadde lyst til å lage plakater til meg! Tipper det allerede er noen som står på en stand med mitt bilde på!"

Det var digg å ha Aron tilbake. Det var en lettelse, for han følte seg ikke så alene når Aron var tilstede. Men han kunne ikke unngå å merke at han virket annerledes. Han snakket som normalt, men han så ikke på ham. Møtte aldri blikket, selv ikke når de sto og snakket ansikt til ansikt. Det var nesten litt vondt, men Tigern tok seg i det, og tenkte at det blir bedre snart.
Gangen var stappfull av elever president-kandidater. Veggene var stappfulle av plakater, og overraskande mange var av Aron. I dag er den siste dagen til å overbevise elevene om hvem som endre skolen etter deres vilje. Aron er sikker på at han er den rette personen. I øyekroken skimter Tigern Z, som var omringet av elever. Han ser tilbake på Aron, og konkluderer at Z vil få hard konkurranse.

Hvorfor bryr det ham? Aron burde jo vinne, siden han klarer å få til så mye på så kort tid. Uansett, Z er alt for optimistisk, og alt for lite realistisk. Tigern går mot ham. Han vet akkurat hva han skal si for å dumme han ut foran vennene sine. Men da Tigern står ved standen, er det Z som snakker først.
"Jeg hørte deg synge igår."
Tigern ble paff. Deretter sint, fordi han likte ikke at folk visste om hans store lidenskap for One Direction, så redd, fordi ingen, bortsett fra foreldrene, hadde hørt ham synge før. "Det var nydelig," sa Z.
Alt det Tigern hadde tenkt å si forduftet fra tungen, og alt han klarte var å snu seg vekk, og gå.

Gay School Musical Where stories live. Discover now