Dagen for å velge president er kommet, noe som også betyr at konkurransene snart er i gang. Noen av aktivitetene elevene kan konkurrere i er lengdehopp, høydehopp, kulestøt, stafett, og løping i forskjellige distanser, som 60 meter, 1000 meter og 3000 meter. Det er også mindre konkurranser som hoppetaukonkurranse, dart og fotball hvor klasser konkurerrer og hverandre.
Klassen til Tigern er av dem som er først ute med å stemme. Aron har klart å overbevise nesten hele klassen til å stemme på seg, og er iferd til å overbevise resten. Men han merker ikke at Tigern ikke følger med. Tigern har fått øye på T-W og Brine, som står å snakker Z. De ser alle alvorlige ut, og nå og da ser dem bort på klassen hans, på Aron. Tigern får klump i magen. Han føler virkelig ikke for å snakke med Z, men han har tenkt mye på det T-W og Brine viste ham i går, så Tigern manner seg opp, og går mot dem.
Som han mistenkte, de snakker om hva Aron hadde skrevet.
"Hey," sier Tigern. "Hva skjer?"
Det er Z som svarer. "Og vi bare snakker om hvordan kompisen din skriver stygger kommentarer til dem på instagram. Du vet, noe som du kanskje kunne gjort."
Tigern så stygt på Z før han rettet blikket T-W og sa, "det Aron skrev var ikke greit." Alle tre så overasket opp på ham, og han fortsatte, "ikke skam deg over at du ikke ikke er god i matte. Jeg sliter veldig med matte selv, og hadde han sagt det han sa til meg til trynet mitt, hadde jeg slått ham."
"Hvem hadde du slått?" Aron kom bakfra og la en arm rundt nakken til Tigern.
"Deg i håndbak, såklart," svarte han.
"Særlig. Hva står du her å henger for? Det er våres tur til å stemme." Aron dro med seg Tigern, og han fulgte villig med uten å se seg tilbake.
Når de skal stemme, får elevene en liste av alle kandidatene. Ved å velge, setter de et kryss ved siden av navnet de vil ha som president, og slepper arket ned i en boks som ligner en veldig stor sparebøsse. Dette gjør elevene én og én, alene i et klasserom. Det siste Tigern hører før han går inn er Aron som sier, "Om du ikke stemmer på meg får du bank!" Aron mener det ikke alvorlig, men Tigern vet hva vennen forventer av ham.
Midt i rommet står en to pulter. Den ene me en bunke av ark, og den andre med boksen. Tigern plukker opp arket med listen over kandidatene og leser fort alle navnene. Han krysser av navnet til Z, legger arket i boksen, går ut døra og smiler til Aron på vei ut bygningen.
YOU ARE READING
Gay School Musical
Teen Fictionen historie om Tigern, Z og Aron sine intriger (og romanser) på skolen.