del 10

6 0 0
                                    

Aron vant første plass i 60 meter, men ikke no mer. Z vant som vanlig i lengdehopp, og overrasket mange da han vant hoppetaukonkurransen. Tigern tok serien i både 1000 og 3000 meter og i spydkast. Han var fornøyd med resultatet, men holdt gleden for seg selv. Teaterkidsa tok mange andre seiere og flere pall-plasser. En gutt som het Adrian tok seieren i dart, og Tigern var ganske sikker på at han blunket til ham.
Selv med to gullmedaljer rundt halsen følte Tigern seg forvirret. Han var i konflikt med seg selv, og... Han hadde vanskeligheter med å innrømme det for seg selv, men han var i konflikt med følelsene sine.
Tigern gratulerte teaterkidsa med gull- og sølvmedaljene sine. Det virket som at de satte pris på det, til forskjell fra Aron. Aron prøvde å skjule det, men Tigern skjønte likevel at han var fornærmet. Det kunne han skjønne seg på, men det føltes likevel litt kjipt.

Etter å ha fulgt Z med øynene fra avstand en stund, gikk han endelig bort til ham.
"Hey," sa han, og Z snudde seg for å se hvem som snakket. "Gratulerer med seirene."
"Takk, du óg."
Tigern snudde seg for å gå, men Z fikk han til å stoppe.
"Jeg hørte du slet i mattematikk," Z stanset før å se om han fikk en reaksjon, og da han ikke fikk noen fortsatte ham, "så, hvis du vil kan jeg hjelpe deg, også kan du hjelpe meg med historie."
"Du sliter i historie?"
Z rødmet. "Jeg har måttet droppe et par timer."
Tigern sto lenge å tenkte før han svarte. "Klokka fem på onsdag?"
"Klokka fem på onsdag," gjentok Z, før han smilte og gikk sin vei

Gay School Musical Where stories live. Discover now