S blížiacim sa piatkom som si vyčerpala snáď kompletnú zásobu sĺz, ktoré mi mali postačiť do konca môjho života. Plakala som stále a všade. Doma, v práci, cestou v MHD-čke, na záchode, jednoducho nonstop.
Príliš neskoro som si uvedomila, že som sa zaplietla do hlbín temnoty, z ktorej niet cesty von. Zrazu som všetko vnímala oveľa zreteľnejšie, bez nasadených ružových okuliarov. Niekedy som si myslela, že Viktor je jednoducho iba klamár, ktorý mi zatajil niekoľko zásadných skutočností o svojom živote. Dnes ale viem, že ani ten najväčší klamár sveta sa nemôže rovnať bezcharakternému falošnému mafiánskemu zvieraťu, akým je on.
Nerozumiem, ako som mohla byť vôbec schopná tak bezhlavo mu dôverovať. Prečo som nedala na svoj prvotný inštinkt, ktorý ma doteraz ešte nikdy nesklamal? Prečo som nepátrala po tom, čo je v skutočnosti zač, aj keď sa mi od začiatku javil príliš podozrivý? Dnes je už neskoro na akékoľvek otázky. Potopená v mori klamstiev, pod plutvami obrovskej mocnej veľryby, som sa ako malá rybka nezmohla na nič. Zničila som si život. Definitívne.
V spomienkach som sa vrátila do doby, kedy som si myslela, že len máločo by mohlo moju dušu ťažiť viac, než manželstvo s človekom, ktorý ma nemiloval a dávno mu na mne prestalo záležať. To som však ešte netušila, čo si pre mňa pripravila budúcnosť.
Vanesa bola šibnutá a skazená už v tom čase, keďže začala konať neuvážene kvôli zúfalstvu zo stroskotaného vzťahu. Tá dnešná Vanesa je však ešte tisíckrát skazenejšia, než bola predtým. Štetka, ktorá sa znížila k pravidelnému príjmu omamných látok a nechala sa opantať vidinou luxusu, ktorý si zrazu mohla dovoliť. Odporná Vanesa, fuj! Navrávalo mi moje utrápené podvedomie.
Nie vždy som však bola takáto, práve naopak. Bývala som vzornou žiačkou, nikdy som nechodila poza školu. Roky som aktívne cvičila gymnastiku a neskôr spoločenské tance. Vyhrávala som jednu súťaž za druhou, tešila sa zo života a mala svoje sny a ambície.
Vyštudovala som strednú školu a vysokú si spravila popri trénovaní detí v tanečnej prípravke.
Snažila som sa byť vzornou manželkou, skvelou kuchárkou, výbornou priateľkou.
Je vôbec možné, že som ja, tá kedysi vzorná Vanesa, dokázala klesnúť tak hlboko iba kvôli vidine sprostých prachov?! Nie nadarmo sa hovorí, že peniaze kazia charakter.
Fuj, asi budem znovu zvracať...
Vyše hodiny som iba nečinne sedela na gauči v obývačke svojho krásneho moderného bytu. Na jednej strane som si na všetok ten prepych okolo seba až prirýchlo zvykla. Na druhej sa mi však celý môj byt stále viac bridil. Všetko okolo mňa mojej zdeprimovanej ubolenej mysli každú sekundu pripomínalo, vďaka čomu som sa k tomuto všetkému dostala. Že daň za luxus bola pre mňa privysoká. Ostatné dni som svoje psychické rozpoloženie naozaj prestávala mať pod kontrolou. Nestalo sa mi to dlho, no teraz som si bola istá, že opäť upadám do depresií. Čo ma z nich len vyslobodí? Čo mi pomôže?
ESTÁS LEYENDO
Tajný život
RomanceAby ste zistili, aké je to byť v nebi, musíte si najskôr prejsť peklom... Príbeh o tom, ako sa cesta za hľadaním životného šťastia môže neočakávane a nenávratne skľukatieť. Vanesa dlhodobo trpí v nefungujúcom manželstve. Všetky jej snahy o záchranu...