VİV - 12 - GEÇMİŞİN LANETİ

140 131 1
                                    

---------------------------------------

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

---------------------------------------

8 yıl, 96 ay, 384 hafta, 2688 gün...

Vivian ve Aradia'nın o eve geldiğinden beri geçen zamandı bu.

Ceza gününden sonraki altı ay en zoru olmuştu. Yaşanan olay bazı insanların ondan uzaklaşmasına neden olmuştu. Aslında bunun esas sebebi Ethan'ın ailesinin boş durmayıp Aradia ve Vivian için yaydıkları kötü düşüncelerdi.

Bu dönemde zamanını şifalı bitkilerle, onları nasıl ve hangi dozda, hangi hastalıklarda kullanılması gerektiğini öğrenerek geçiriyordu. Aradia'nın ziyaretçileri hiç bitmiyordu. Dişini çektirenler, yaralarını tedavi ettirenler, ateşli hastalar, kel olanlar, çocuğu olsun isteyenler, karısı sussun isteyenler, hamile kalmak istemeyenler, evde kalmışlar... Liste oldukça uzundu ama Aradia hepsine bir çare bulmayı başarıyordu.

Bazılarının saçma isteklerinden çok genç kadının tavsiyeleri saçma geliyordu. O zamanlar dayanamayıp hastanın ardından soruyordu.

"Verdiğin bitkiler adamın karısının susmasını nasıl sağlayacak?"

Onun sorguluyor olması Aradia'nın hoşuna gidiyordu ama bunları sormak yerine kendi aklıyla bulmasını tercih ederdi. "Bu otlar ne işe yarıyor?"

"Uyku yapar sadece."

"Karısı uyuduğunda adama dır dır yapamaz ya!" kızın yüzü adeta aydınlanmıştı.

"Peki koca isteyen kız?"

"Kadına mate yaprağı verdim. İştah keser. Biraz kilo verince rahat rahat koca bulacaktır."

Onun kurduğu bu mantık komiğine gitmişti ama zamanla görmüştü ki işe yaramayan kimse olmuyordu. Çare bulduğu herkes günün birinde teşekkür etmeye geliyordu.

Yoğun işler o altı ayda kızlardan uzak kalmasına neden olmuştu. Halk onları beraber görmedikçe olay hafızalarda unutulmak için derinlere gömülmüştü. Tamamen yok olması için de az bir süre kalmıştı.

Ethan, Tom ve Darwin hariç...

Ethan ne sırtına inen taşları, sopaları unutacaktı ne de iyileşmek için çektiği acıları.

Tom olaya ondan daha farklı bir tepki vermişti. Saldırganlık yerine acılarını içinde yaşamayı tercih etmişti. Ceza sonrası Tanrı'ya yönelmiş her gün af için yaratıcısına yalvarır olmuştu. Ondaki bu değişim ailesinin de hoşuna gitmişti. Çocuklarının canının yanmaması için yolsuzluk yapmışken düzelmesi ile iyi ki diyecek konuma gelmişlerdi.

Darwin ilk günlerini utanarak geçirmişti. Bir süre evden çıkmamıştı. Birgün Ethan'ın ailesinin yaydığı dedikoduları duymuştu. Halk şimdilik bu söylentilere kulak asmıyordu ama ileride ne olacağı belli olmazdı. O günden sonra önlem amaçlı bir gölge gibi Vivian'ı takip etmeye başlamıştı.

VİVİANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin