🖇 › one.two

121 20 422
                                    


Eun Byeol membuka matanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Eun Byeol membuka matanya. Matanya berkelip-kelip. Dia panik seketika apabila dia dapati dia tidak boleh bergerak.

Kenapa aku tak leh gerak ni ? Aduh mampus .

Eun Byeol mati-mati memikirkan bahawa penyakitnya yang sedang menguasai dirinya sekarang. Dia merungut dan mendengus. Penyakit apanya ? Abang angkatnya dari pagi tadi tidak lepaskannya. Kaki Jungkook melingkari kedua-dua kaki Eun Byeol,melarangnya untuk pergi ke tempat lain.

"Woi, hyung, kau bangun boleh tak ? Nanti ada orang nak minta tattoo karang-"

"Panggil laa aku oppa , kau ni pun ."

Eun Byeol memutarkan bebola matanya ke atas lalu menjawab,

"Bukannya tak nak , masalahnya setiap kali aku tengok girlfriend dan boyfriend minta matching tattoos, mulalah diorang ber'oppa' dan ber'jagiya'. Geli aku de- Lepaskan lah, hyung !!"

Jungkook mengeratkan lagi genggaman tangan dan kakinya yang melingkari badan Eun Byeol .

"Kau dah tak tidur berapa minggu dah, makcik. Aku yang penat kerja belikan kau equipment untuk penyakit kau tu, takkan ada guna kalau kau sendiri yang tak jaga kesihata-"

Belum sempat Jungkook  menghabiskan ayat yang ingin dia tuturkan, Eun Byeol terlebih dahulu menendang kuat badan Jungkook ke tepi sehingga menyebabkan empunya badan terjatuh.

"Woi Eun Byeol . Kurang asam punya anak-"

"Siapa anak kau ?"

"Kaulah !"

"Beza umur 7 tahun je . Kenapa ? Kau dapat aku masa kau umur tujuh tahun ke ? Powerlah Jungkook. Kau punya-"

"Diamlah !!!"

Jungkook membaling baju yang berada di sampingnya ke muka Eun Byeol.

"Baju kau ni busuk ah , hyung-"

ding dong 

"Girlfriend kau, hyung !! Cepatlah !! Nanti unnie marah lah."

"Ya, ya !! Sekejap !!"

Jungkook berlari ke arah pintu studio yang berada di tingkat bawah rumah . Eun Byeol dengan tergesa-gesa mengambil getah rambut yang berada di atas meja lalu mengikat rambutnya yang serabai.

"Eun Byeol !!"

"Ya unnie !! Eun Byeol datang ni !!"

Eun Byeol berlari ke bawah. Badannya yang kecil itu dipeluk dengan seorang wanita yang berusia 25 tahun.

Kenapa pula harini semua orang nak pegang aku-

"Ni unnie bawakkan makanan kegemaran Eun Byeol !! Eun Byeol harini nak pergi hospital untuk check up kan ? Makan banyak-banyak sebelum gerak."

★彡 starry night ➼ multi af ༉‧₊˚✧Where stories live. Discover now