🖇 › six.two

92 12 253
                                    

"Lepak dalam ward je ke? Bosan la macam ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Lepak dalam ward je ke? Bosan la macam ni." rungut Taehyung. Haru menepuk belakang kepala Taehyung.

"Terang-terang kita jaga orang sakit. Kau expect apa? Berlari-lari kat taman? Memancing? Goreng ikan?" Perli Haru.

"Goreng ikan!? Kau jangan eh sebut ikan. Aku kerat kau kat sini nanti." Taehyung menunjukkan penumbuknya.

"Yah yah, siapa je nak masak ikan emas hyung tu. Dah la tak ada isi." Sunghoon mencelah. Changmin tergelak kecil.

"Hyun. Bagitahu la dorang yang ikan emas ni ada isi sebenarnya!" Taehyung merangkul lengan Hyunjae.

"Saya?" Tanya Hyunjae. Taehyung mengangguk.

"Ah malas la nak layan kau ni Taehyung" Haru duduk di sebelah katil Areum.

"Dah dah, rehat dekat katil masing-masing. Dah pukul berapa ni. Taehyung, Changmin, Haru, Sunghoon, boleh kamu tolong suruh dorang makan ubat?" Tanya Hana. 

Mereka berempat mengangguk. Hana mengagihkan ubat bagi setiap pesakit kepada penjaganya masing-masing.

"Kitaorang bertiga duduk dekat kaunter betul-betul dekat tepi ward ni. Kalau ada apa-apa boleh panggil. Wuyoung, kau tinggal sini" Yeosang memandang Wuyoung yang ingin mengikut Hana.

"Eh kau. Nak date la tu. Tak ada korang berdua duduk sini. Aku nak duduk sana. Dah dah blah!" Wuyoung menolak Yeosang.

"Eh! Aku pun ada life la nak bercinta. Lain lah kau tu single-"

"Yeosang. Kita duduk sini je la. Pesakit ada dekat sini kan. Lelaki-lelaki ni masih baru." ujar Hana. 

Yeosang mencebik. Teman wanitanya ini lebih sayangkan pesakit daripada dia ke? Wahai hati, tabahlah.

"Yelah." ujar Yeosang. Dia duduk di sofa yang disediakan, bersebelahan dengan Hana.

"Hana, saya nak tidur sekejap. Apa-apa kejutkan tau." ujar Yeosang. Hana mencubit pipi Yeosang.

"Tidur je kerja dia ni. Ni kenapa kertas ni? Kenapa penuh dengan hehetmon ni ha? Pergi ambil kertas lain. Orang ambil kertas untuk suruh pesakit tulis bucket list. Yang awak pergi lukis hehetmon ni kenapa?" Jeling Hana. Yeosang menggaru kepalanya.

"Lupa. Sorry, sayang," Ujar Yeosang sambil tersenyum. Dia bangun lalu melangkah keluar dari ward tersebut untuk mengambil kertas baharu.

"Ketagih hehetmon betul." Hana menggeleng perlahan.

--

"Areum. Awak buat apa?" Tanya Haru. Dia melihat Areum yang sedang membuka laci kecik di tepi katilnya.

"Awak tahu menjahit?" Tanya Areum. Haru menggeleng.

Menjahit? Dia lelaki yang hanya bekerja sebagai pelayan seumur hidup dia. Mana la tahu menjahit. Tangannya itu pun nak pegang jarum boleh bergetar.

★彡 starry night ➼ multi af ༉‧₊˚✧Where stories live. Discover now