🖇 › five.one

61 16 336
                                    

ㅎㅎㅎ시작할게요 화잇팅

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

ㅎㅎㅎ시작할게요 화잇팅

Pintu gerbang Starry Night Hospital dibuka dengan kasar oleh Changmin dan Doyoung di sebelahnya.

Sunghoon yang mengikuti dari belakang sempat menjerit ,

"Maafkan kami kerana lambat wahai bos , dan rakan sekerja sekalian !!"

Jake dengan riang menari sambil memasuki ke dalam hospital yang luas tersebut . Jay yang melihat di tepi menarik nafas dengan dalam untuk menenangkan dirinya daripada memarahi rakan baiknya.

Haru dan Taehyung pula jalan bersebelahan. Tangan kanan Haru melingkari leher Taehyung dan tangan kiri Taehyung melingkari leher Haru .

"Tak sabar nak tengok akuarium !"

Haru memutarkan matanya apabila mendengar ayat 'akuarium' . Tak habis si Taehyung ni dengan akurium dia .

Rowoon yang terakhir masuk hospital tersebut menggeleng sahaja tengok perangai rakan-rakannya itu .

Yeosang dan Hana yang sedang menyusun beberapa file di meja hadapan , menyapa mereka dengan sebuah senyuman . 

"Baru sampai ? Ingatkan nak sampai tahun depan . Naib baik awal lah ya ?"

Yeosang memerli pekerja-pekerja baharu tersebut dengan sengaja . Bukannya jauh pun rumah . Tepi hospital ni je . Dah bagi rumah free , lepastu senang-senang nak datang kerja lambat .

Sunghoon menggaru belakang tengkuknya dan tersenyum malu .

"Maaf , hyung . Kitaorang ada . . . emergency tadi ."

Hana memandang Sunghoon pelik .

"Emergency apa ? Ada apa-apa jadi ke ?"

"Tadi ni ha-"

"Takde apa-apa ! Kami minta maaf . Tolong jangan pecat kami . Kami tidak bersalah ."

Jake menggelengkan kepalanya terhadap response yang diberikan oleh Doyoung itu . 

Banyaklah kau tak bersalah ya . Tengoklah nanti apa aku buat ngan kau wahai Doyoung .

"Cepat semua . Harini kita akan pergi ke laut bawah ni . Kalau tak nak kena tinggal , cepat siapkan makanan ."

Wuyoung yang sudah tiba dia ruang hadapan hospital tersebut sudah menggayakan sehelai beach gown yang anggun dan cantik berwarna biru .

Haru mengangguk ,

"Makanan , kita masak ke dah siap , Wuyoung-nim ?"

"Dah siap dah . Pergi ambik dekat kafeteria ."

Haru menarik lengan Taehyung dan Doyoung untuk mengambil makanan itu bersamanya. Taehyung yang baru sahaja ingin bermain bersama ikan yang berada dalam akuarium , sudah tidak ada kesempatan .

★彡 starry night ➼ multi af ༉‧₊˚✧Where stories live. Discover now