19

1.3K 176 16
                                    

Hotel 5 star. Hmm aku tak pelik untuk orang kaya macam Yoshi ni. Masuk je dalam dewan terus kami jadi pusat perhatian. Yang pastinya bukan sebab aku. Ni mesti sebab kemunculan Yoshi. Macam dia cakap tadi, tahun sebelum sebelum ni dia tak pernah datang.

So malam ni dia dapat attention dari semua orang. Well boleh tahan ramai guest dalam hall ni. Aduh tiber rasa segan.

"Awak saya nak balik boleh?"

Aku mula keluarkan soalan bodoh.

"Don't talk nonsense. Kau dah sampai sini kan"

Aku mencebik. Mulut itik aku tayang. Kenapalah aku setuju tadi. Kalau tak aku dah nice landing atas katil.

"Finally my son datang. Kenalkan you all. Ini anak lelaki kedua I, Jayden"

Jayden? Siapa tu. Bukan Yoshi ke.

Yoshi cuma tunduk sedikit kepalanya dengan muka bekunya.

"All packages lah anak you ni. Bolehlah kita berbesan nanti ya Rose" kata seorang wanita yang berdiri disebelah kiri Yoshi.

"Eh hello Lisa! Siapa nak berbesan dengan you"

"Sampai hati you"

"Gurau lah"

Okey ni salah satu aku tak nak bercampur dengan mak mak. Kalau jumpa anak yang lama tak tunjuk muka je mesti cakap pasal ni. Now aku faham kenapa Yoshi tak pernah datang event ni.

Tapi mummy Yoshi ni cantiklah. Macam nama dia, Rose.

"Siapa girl sebelah Jayden ni?" soal mummy Yoshi.

Habislah aku.

"My baby"

Weh! Selamba sial dia cakap! Aaaa! Tak tahu nak letak mana muka. Semua orang kat sini tengah pandang aku.

"Let's go"

Dia tarik aku pergi dari situ. Fuh! Lega. Tak perlu nak hadap mereka semua.

"Kenapa awak cakap macam tu?" soal aku tak puas hati.

"Aku cakap benda yang betul. Dah kau tu baby"

Hah dia cakap senanglah. Dia tak tahu bertapa tebalnya muka aku tadi.

"Kau tunggu sini. Aku nak pergi ambil fon kejap"

Lerr muda muda lagi dah jadi pelupa. Boleh pula dia tinggal telefon dalam kereta.

"Tak naklah. Takpe saya ikut awak"

Memang taklah weh. Tak pasal aku jadi patung tak laku dalam hall ni. Tiada sorang pun yang aku kenal.

"Kau jangan tunjuk perangai baby boleh?"

Hah! Tak pasal kena cop baby lagi. Bodohlah kau Yarra. Cuba jadi perempuan confident sikit. Jangan nak malu malu sangat.

"Ye pergilah"

Aku mengalah. Dia terus melangkah keluar dari hall. Memandangkan aku tak tahu nak buat apa, aku bukan fon and scroll. Aku visit artikel pasal aku semalam, and yes dorang still kecam aku. Haih! Serabut aku!

"Yarra?"

Siapa pula yang seru nama aku ni. Rasanya aku tak kenal siapa siapa kat sini. Aku terus angkat kepala.

"Hendery?"

Aduh dia buat apa kat sini. Aku ingat aku dah tak jumpa dia buat selamanya.

"What a small world" katanya lagi.

Aku senyum. Senyum yang paling menjengkelkan. Lantaklah dia nak cakap apa pun.

"Awak buat apa kat sini?" soal dia.

"Tengah pilih baju ha"

Selamba aku kasi jawapan bodoh.

"Sejak bila awak cakap macam ni. This is not you"

Aduh hero aku ni. Lama pulak dia pergi.

"What? People can change right"

Aku simpan telefon aku dalam beg semula. Hilang mood aku malam ni.

"Asal baby?"

Finally! On time!

"Tak ada apa lah. Ni ha kawan lama saya. Hendery nama dia"

Hendery cuma senyum sambil hulur tangan bersalam dengan Yoshi. Yoshi juga menyambut dengan muka bekunya.

"Have a nice night Yarra"

Lega aku bila dia pergi. Menyampah aku tengok muka tak bersalah dia tu. Sakit hati ni.

🍃 ideabank

Sweet Monster | TREASURE YOSHIWhere stories live. Discover now