28

1.3K 163 12
                                    

Masa berlalu dengan pantas. Pejam celik pejam celik dah tiga tahun berlalu. Sekarang hidup aku lebih tenang. Tiada seorang pun yang ganggu aku. Si Hyunjin dengan si Junkyu pun aku dah tak pernah nampak lagi. Last jumpa time hari terakhir kami di sekolah.

Dan sekarang aku berkerja di Kafe Starbuck sementara menunggu keputusan dari mana mana university yang sudi terima aku.

"Yarra kau cover kejap. Aku nak ke belakang kejap"

Aku cuma mengangguk. Jaemin. Kawan baik aku selama aku bekerja disini. Dialah satu satunya kawan yang aku ada. Selalu jugak dia hantar aku balik rumah. Katanya dia risau sebab aku perempuan.

"Hold up! Hold up! Tengoklah siapa disini"

Aku terus pandang ke arah sumber suara itu. Sekian lama aku hidup dengan tenang. Dan hari ni muncul minah Elle. Perempuan yang suka buli aku dulu.

"Order?"

Aku terus straight to the point.

"Perisa bitch ada?" katanya.

Gila kau tak bengang. Kurang ajar sial minah ni. Dia ke aku bitch.

"Ada. Kau nak apa lagi. Bitch, shit, motherfucker pun ada sekali. Order?" kataku selamba.

Muka si Elle terus jadi lain. Bila bila masa dia boleh terkam aku. Aku pula tayang muka selamba. Lain kali jangan main main dengan aku.

"Mana bos kau? Aku nak jumpa. Bodoh ke apa hire pekerja kurang ajar macam ni"

Aku memutar bola mataku dengan malas. Apalah nasib aku hari ni.

"Kami pun tak nak layan customer kurang ajar macam kau"

Jaemin muncul dari belakang. Puas hati aku. Padan muka!

Dengan muka tak puas hati minah tu and the gang terus keluar dari kafe. Lega aku. Tak perlu layan pelanggan macam tu.

"Siapa tu?" soal Jaemin.

"Dia tulah yang aku cerita kat kau hari tu"

"Perempuan yang selalu tuduh kau ganggu crush dia tu?"

Aku mengangguk. Saja aku cerita pada Jaemin. Dia sendiri yang nak dengar kisah aku time sekolah dulu. So aku share lah dengan dia serba sikit. Cuma pasal Yoshi je aku tak buka. Entahlah rasa macam tak perlu pun.

Cakap pasal lelaki tu, hampir tiga tahun aku tak pernah jumpa dia. Tipulah kalau tak rindu. Setinggi mana pun ego aku, tetap ada juga rasa rindu walaupun sikit. Yelah si Yoshi macam watak utama dalam kisah hidup aku. Tak kan semudah tu aku lupa dia.

"Excuse me?"

Okey hatiku dah rasa lain. Aku tak seru dia pun weh. Even dah lama aku tak dengar suara dia, still aku boleh kenal lagi. Tak pandang muka pun dah tahu siapa pemilik suara ini.

Dengan perlahan aku angkat muka pandang dia. Benda pertama yang aku pandang ialah mata dia. Terus hatiku tak keruan. Mata ni. Mata ni yang selalu tatap aku dengan penuh makna dulu.

Well mataku sudah berair. No Yarra. Tahan tahan. Buat malu kau je nanti. Aku pura pura pandang skrin komputer. Tunggu mereka order.

"Excuse me sir! Order?"

Bukan aku tapi Jaemin. Maybe dia perasan Yoshi diam dari tadi.

"Sekejap. My girl yang nak order sebenarnya"

My girl? Well nampaknya dia sudah hidup bahagia sekarang. Seronok jadi dia. Lepas sakitkan hati aku, terus bahagia dengan orang lain. Even aku tak ada special relay dengan dia tetap aku geram plus cemburu. Yes aku mengaku aku cemburu. Dengan layanan baik Yoshi pada aku dulu buatkan aku jatuh suka dengan lelaki ni.

Dan sekarang itu semua tak ubah seperti debu. Tiada apa yang perlu aku ingat. Nak rasa cemburu pun aku tak layak.

Tidak lama selepas itu seorang perempuan melangkah masuk kedalam kafe. Cantik perempuan itu. Lepas dia order mereka tunggu di sebuah meja.

"Sekejap cik. Your name?" soal Jaemin sebab dia nak tulis dekat cup nanti.

"Giselle" jawab perempuan itu.

Nice name untuk perempuan cantik macam tu.

"Kau okey tak ni?" soal Jaemin sambil membuat order perempuan tadi.

Aku mengangguk.

"Aku okeylah. Kenapa kau tanya?"

"Yelah sejak dari couple tu masuk, aku tengok kau lain sangat. Kau kenal ke dorang?"

"Mana ada. Aku tak kenal pun. Lagipun dorang nampak macam bukan orang sini"

"Itulah tu. Aku pun rasa macam tu jugak" balas Jaemin.

Lega aku. At least si Jaemin ni tak tanya banyak dekat aku.

🍃 ideabank

Sweet Monster | TREASURE YOSHIWhere stories live. Discover now