4-"Aku Terima Nikahnya..."

1.4K 56 5
                                    

"Hey, i'm sorry".

Dia menarik hand break dan memberhentikan keretanya di hadapan sebuah restoran yang agak mewah.

"No, need. I'm always me. I'm always a poor girl that have no meaning in your life and soon gonna be your wife". Aku membuka pintu kereta dan keluar daripada situ.

Di sebelah restoran mewah itu terdapat sebuah kedai makan biasa. Aku mengambil tempat ku di salah sebuah meja di situ.

"Adik nak makan apa?".

"Air kosong free kan?".

Akak yang mengambil order ku itu tersenyum lalu mengangguk.

"Oke, saya nak air kosong satu".

"Oke, dik. Tunggu kejap tau".

Kerusi di hadapan ku ditarik dan memberikan aku pandangan yang tak menyenangkan. Siapa lagi kalau bukan dia.

...

"Nah, dik". Akak itu menghantar segelas air kosong kepada ku. Terus aku meneguknya sehingga kosong gelas itu.

"Kak, nak nasi goreng kampung satu".

Akak itu sekali lagi mengangguk dan berlalu pergi.

"Dahaga?". Aku mendiamkan diri.

"Haih". Dia mengeluh.

...

10 minit kemudian,

"Terima kasih kak".

"Sama-sama".

Dia menarik pinggan itu mendekatinya.

Jujur aku cakap, bau nasi goreng tu boleh buat air liur aku terkecur-kecur. Dahla aku tengah lapar ni.

Bunga, tahan.
Macam tak biasa pulak.

"Open your mouth". Dia mendekatkan sudu yang dipenuhi dengan nasi itu ke mulut ku.

"Takpe, i'm not hungry".

"Yes, you are. Now, open your mouth".

"Listen, you told me. I'm just your contracted soon to be wife. Tak payah nak berlakon baik. Susah-susah je. Nanti kalau gf awak kebetulan ternampak macam mana? Saya jugak kena. So, awak buat hal awak je. Awak tak perlu kisah pon pasal saya. Saya makan ke tak. Tak perlu kisah. And pasal mama, don't worry. Takde sape nak bagitahu dia".

"Fine! Do what ever you want. Aku pon tak nak lah kisah pasal kau. And pasal wedding tu. Aku akan bagitahu mama untuk percepatkan tarikh. Maybe bulan depan. Sebab-".

"Sebab lagi cepat tarikh kahwin tu, lagi cepat awak boleh ceraikan saya. Setuju, good idea".

Bulan depan means, ada 2 minggu lagi.

Entah kenapa hatiku sekali lagi remuk dengan kata-katanya.

No, bukan kata-katanya. Tetapi, kata-kata ku sendiri. Memang betul, lagi cepat kitorang kahwin, lagi cepat kitorang akan bercerai.

Yes, aku takde hati kat dia. Langsung. Tapi, aku tak tahu kenapa hati aku sakit dengan kata-kata ku sendiri.

Yes, sakit.

...

Seminggu kemudian,

"Okay, semua dah siap?".
"Okay-okay, thank you".

Aku terdengar ibu bercakap di telefon.

"Siapa tu, ibu?".

"Datin Julia. Katanya semua dah siap".

[BOOK 1] BUNGA DAHLIA ||©Where stories live. Discover now