25-Baby (FINAL)

2K 61 8
                                    

Few months later,

Aku membawa bagasi biru ku dan menggalas bagpack ku lalu bergerak keluar daripada pintu lapangan terbang itu.

Setelah 6 tahun menuntut pelajaran di negara orang iaitu Perancis, akhirnya aku dibolehkan pulang ke negara asal dengan tamatnya pembelajaran aku itu.

Aku duduk di salah sebuah bangku di luar KLIA itu untuk menunggu seseorang.

daniel point of view:

Aku melirik jam aku setelah siap menyemak semua fail-fail kerja yang baru sahaja setiausaha ku, Alya serahkan kepada ku.

Baru pukul 3 petang...
Now, i can finally get some rest.

Aku menyandarkan badan ku ke kerusi yang aku duduki itu.

Tiba-tiba dahi ku berkerut.

Asal aku macam lupa something, erk?

Aku menekan interkom dan memanggil setiausaha ku untuk memeriksa semula jadual ku untuk harini. Sebab, aku rasa aku terlupa nak buat something.

...

"Harini Encik Daniel ada meeting pukul 9 pagi tadi".

"Then?".

"Then meeting tu habis dalam pukul 10.30 tadi. Lepastu, Encik Daniel pergi minum pagi dengan salah satu client kita sampai 11.30 pagi. Pukul 12 lunch sampailah pukul 1 petang. Lepas je lunch Encik Daniel kena cek fail-fail tu. Sampai sekarang". Panjang lebar penjelasan Alya.

"Lepas pukul 3 petang?". Aku bertanya.

"Oh, lepas pukul 3 petang Encik Daniel kena pergi ambik Puan Bunga-".

Oh, shoot!
Bunga!

"Okay-okay, thank you".

Aku memotong percakapannya dan meninggalkan dia berseorangan di situ.

end

alya point of view:

"Lupa lah tu. Sian Puan Bunga tunggu lama. Haih, boss ni".

end

...

bunga point of view:

Aku menekan butang on/off telefon ku untuk melihat jam.

Pukul 3.30 petang?
Mana dia ni?
Lewatnya...

Aku melihat sekeliling dan terperasan ada sebuah figura berlari-lari ke arah ku dan berhenti di hadapan ku. Figura itu memakai suit bewarna biru gelap beserta tali tai yang sama warna dan kemeja bewarna biru muda.

"Sorry, sayang. Saya betul-betul lupa tadi". Dia memegang tangan ku.

"Okay, jomla balik".

"O, okay".

Bagasi ku di ambil olehnya dan dibawa masuk ke dalam kereta. Aku duduk di tempat duduk penumpang di bahagian hadapan bersebelahan dengannya.

...

"Orang nak balik lah. Bukan nak pergi office awak. Penat tau tak?". Aku mengeluh saat keretanya diberhentikan di hadapan bangunan kerjanya itu.

"Alah, jom la kejap. Saya ada kerja sikit lagi".

"Tak boleh ke hantar saya balik dulu?".

"Ala, sayang kena la teman saya".

"Hish, dah lah datang lewat".

[BOOK 1] BUNGA DAHLIA ||©Where stories live. Discover now