Seminggu kemudian,
Masuk je harini, dah seminggu dua hari aku menjadi isteri Daniel. Nothing much. Macam biasa je. Dia layan aku elok je. So, i did the same thing.
Masuk harini jugak, bermulanya cuti sekolah pertengahan tahun selama 2 minggu. Aku pon tak tahu nak buat apa cuti lama-lama.
"Kemas-kemas ni nak pergi mana?". Suara Daniel itu memberhentikan lamunan aku tentang kisah cinta ku.
"Kan dah seminggu saya duduk sini, saya nak balik rumah ibu la. Awak hantar, erh?".
"No, kita balik kampung saya. Alah, cuti 3 minggu kan".
Selalu buat plan tak bagitahu aku dulu.
"Tapi ibu?".
"Aku dah cakap dah kat ibu. Lagipun, mama suruh balik kampung aku. Katanya, ada surprise".
"Surprise?".
"Entah, aku pon tak tahu". Dia mengangkat bahunya.
Ye ye je tak tahu, nanti aku sorang je terpinga-pinga.
"Boleh percaya ke ni?". Aku mengangkat kening ku.
"Tak caye sudah. Eh, one more thing. Ingat tak haritu aku cakap aku nak belikan kau phone?".
"Awak tak beli pon". I'm pouting.
"Alah, aku sibuk la minggu lepas. Kau get ready lah, nanti kita pergi mall".
"Okay. Tapi...".
"Hm?".
"Amelia ada lagi ke? Tak, aku tak jealous, jangan salah faham. Tapi aku tak nak tunggu lama macam haritu".
Ye ke kau tak jealous?
Iye!
Eleh... we will see.
"Takde. Dia pergi overseas dah. Now, i can spend the night with my wife". Tangannya melingkar di bahu ku.
"Ha, yelah. Tepilah, nak siap ni".
...
Aku memakai sebuah tshirt Love Yourself bewarna putih yang aku beli di F.O.S, di tuck in. Sehelai flannel shirt dan jeans bewarna putih. Dipadankan dengan sneaker Converse high cut bewarna hitam putih. Dan shawl putih. Tidak lupa juga, rantai pemberian Daniel dan cincin kahwin aku sebagai aksesori.
Cincin kahwin tu, memang wajib. Nanti kalau tak pakai, kena tahan telinga lah dengar Si Daniel tu membebel.
Aku tak tahulah. Dia tak cintakan aku. Dia tak sayang aku. But he treat me like he does. Aku pelik. Bukan dia jelah, aku pon macam tu. And pasal cincin tu, memang dia marah kalau tak pakai. Sebab apa? Aku pon tak tahu. Mungkin sebab mahal kot. Dia takut hilang. Haah, yelah kot.
...
Dia melihat aku daripada atas ke bawah.
"Dah kenapa?".
"Boleh tak kau pakai pakaian yang macam perempuan sikit?".
Sedap betul mulut mengata orang.
"Kenapa? Nak suruh saya pakai mini dress ketat-ketat tu?".
"Takla, i mean yang keperempuanan sikit. Pink-pink sikit".
"Banyak mulut la. Nak pergi ke tak ni?".
Ha, kan sah kena sound tu.
"Yela, Cik Bunga. Masuklah". Dia membuka pintu tempat duduk penumpang di bahagian hadapan itu.
YOU ARE READING
[BOOK 1] BUNGA DAHLIA ||©
Romance[BUNGA DAHLIA The Series] Bunga Dahlia Isaac Daniel One of the cutest love story I've ever written. Apa lah nasib dia. Dikahwini di usia muda. Tambahan pula berkahwin dengan orang yang paling dibencinya. Eh, benci ke? Lama kelamaan, berputik juga...