6 TAHUN KEMUDIAN,
Tak sangka, dah 6 tahun aku jadi isteri Daniel. And that 6 years, we have no kids. But, thats alright. Daniel selalu cakap macam ni, "Sabar okay, nanti mesti ada rezeki punya".
Dan aku tetap berfikiran sama positif dengannya. So, aku buat apa sekarang? Tinggal kat mana? Well, i'm not in Malaysia. Sebab...
Aku dah terbang jauh ke Perancis untuk sambung belajar. Aku ambik bidang, Professional Culinary (?) . Bidang yang aku dah lama nak ambik. Sejak daripada sekolah menegah lagi. Aku memang bercita-cita untuk menjadi seorang pengkritik makanan or master chef. So, aku ambik lah bidang tu. Sayangnya, i have to go to France for a better learning experience and since aku dapat biasiswa penuh. Tinggal lah Daniel sorang-sorang dekat Malaysia. Kesian dia.
Jujur, sebenarnya, aku rindu giler dekat dia. Dah 2 tahun tak jumpa. Last pon, aku balik raya 2 tahun lepas. Tu jela. Haih.
...
Aku berjalan di sekitar kota Paris itu sambil menikmati pemandangan yang indah yang disajikan di hadapan mata ku.
Aku berhenti di salah sebuah bangku. Aku duduk di situ dan mengeluarkan telefon ku untuk menghantar pesanan kepada suami ku.
Husband ♡︎
Daniel, awak tengah buat apa tu?
-(Bunga / 5.00 p.m)Erm, adalah :)
-(Daniel/ 5.02 p.m)Sayang ada kat mana tu?
-(Daniel/ 5.02 p.m)Ada kat depan Eiffel Tower.
Tengah tunggu awak la.
-(Bunga/ 5.03 p.m)Oh,HAHA
-(Daniel/ 5.03 p.m)Nanti saya datang <3
-(Daniel/ 5.04 p.m)What are you talking about?
-(Bunga/ 5.04 p.m)But, okay!
-(Bunga/ 5.04 p.m)I'll wait for you
-(Bunga/ 5.05 p.m)*seen/ 5.06 p.m*
Aik, seen dah. Pergi mana Daniel ni?
...
Beberapa minit kemudian, dalam 15 minit macam tu, aku bangun daripada tempat duduk ku itu dan sudah mahu berlalu pulang ke rumah sewa ku. Tetapi, tindakan ku dihalang oleh sepasang tangan yang menutup mata ku.
"WHAT THE HECK? WHO YOU?! GO AWAY! I HAVE A HUSBAND!".
"Shh, i'm your husband".
Wait-what?
Dia mengalihkan tangannya dan memusingkan badan ku untuk menghadap mukanya.
"Hye".
"DANIEL! OMG, I MISS YOU!". Terus aku melompat dan memeluknya. Tidak ku hiraukan pandangan orang di sekeliling.
"I miss you too".
"Come here". Aku menyuruhnya untuk mendekatkan mukanya ke muka ku.
YOU ARE READING
[BOOK 1] BUNGA DAHLIA ||©
Romance[BUNGA DAHLIA The Series] Bunga Dahlia Isaac Daniel One of the cutest love story I've ever written. Apa lah nasib dia. Dikahwini di usia muda. Tambahan pula berkahwin dengan orang yang paling dibencinya. Eh, benci ke? Lama kelamaan, berputik juga...