daniel point of view:
Jam sudah menginjak pukul satu pagi sewaktu aku sudah berjalan untuk balik ke bilik ku di tingkat 2.
Aku membuka pintu dan melihat keadaan bilik yang sudah gelap itu.
Uniform sekolah ku disangkut di hadapan almari. Aku pergi ke arah uniform ku itu untuk menyimpannya di dalam bilik baju.
Di uniform itu tersangkut sebuah nota kecil.
Aku membacanya di dalam keadaan yang gelap itu.
Daniel, saya dah gosok baju awak untuk esok. Sorrylah kalau kedut lagi. Sama-sama :)
-Bunga yang cantik ☾︎♡︎☽︎Aku tergelak kecil melihat nota tulisan tangannya itu.
Aku memberikan pandangan ke arah katil bersaiz King itu hanya untuk melihat figura kecil itu berselimut dan tertidur nyenyak di dalam selimut di atas katil itu.
Aku membawa uniform ku itu ke bilik baju yang bersambung dengan bilik ku itu.
Di situ, aku ternampak uniform sekolahnya.
Ni saya punya. Jangan sentuh! Nanti kedut! Kalau esok saya nampak kedut, awak gosok balik!
-Bunga yang cantik ☾︎♡︎☽︎Aku tergelak lagi.
Aku menyangkut baju ku berdekatan dengan bajunya dan pergi semula ke katil ku untuk tidur, erk, bersamanya? Alamak, awkward!
"Bunga, aku tidur tepi kau, erh?".
"Hm...".
Aku kemudiannya, menyelinap masuk di bawah selimut itu.
Peluk ke tak?
Peluk jela...Kedua tangan ku diletakkan di sekeliling pinggangnya. I don't know why i do this. This seems right yet wrong.
"Goodnight, Bunga". Aku mencium lembut dahinya.
Tak tahu! Jangan tanya! Aku tak tahu kenapa aku buat macam tu!
end
...
bunga point of view:
Aku diturunkan di luar pagar sekolah oleh Daniel manakala dia memandu keretanya untuk diparkirkan ke dalam kawasan sekolah.
...
"Bunga! Nak duit!".
Haih, macam biasalah. Natasya dan kawan-kawan dia tu.
"Nah".
"Okay, thank you! Muah!".
...
"Bunga!".
Heh, aku kenal sangat suara tu. Tak, tu bukan suara Daniel. Tu suara Afiq. My male bully. Bersama tiga orang kawannya. Irfan, Amir dan Amirul. Yes, Amir dengan Amirul tu kembar.
Diorang berhenti di hadapan ku.
"Hey, shorty!". Afiq menunduk dan berkata-kata dengan ku. Aku mengalih pandangan ku. Tak nak tengok muka dia.
"Eh, kurang ajar betul. Afiq tegur elok-elok tu". Irfan menolak bahu ku.
"Janganlah".
"Janganlah~~". They were mocking me. Lalu mereka tergelak besar.
YOU ARE READING
[BOOK 1] BUNGA DAHLIA ||©
Romance[BUNGA DAHLIA The Series] Bunga Dahlia Isaac Daniel One of the cutest love story I've ever written. Apa lah nasib dia. Dikahwini di usia muda. Tambahan pula berkahwin dengan orang yang paling dibencinya. Eh, benci ke? Lama kelamaan, berputik juga...