part 10

1.7K 46 7
                                    

Jira Dan Mark sedang perhatikan budak - budak tengah bermain di taman belakang.

"Eonniee.. Marilah main sekali" kata yuna yang sedang dikejar oleh mina yuni kembarnya. "Tak boleh lah.. Eonnie tak bwa baju lebih" balas jira.

Mark yang sedari tadi memandang Jira.

"Knp pandang jira? " tanya jira. "Ahh.. Aniya" balas Mark malu. "Ohhok.. Sara dan dami dekat mana dari tadi tak nmpak? "Tnya jira hairan. "Hmm.. Sebenarnya dami dah ikut keluarga angkat dia seminggu yang lalu. Sara pula sejak dami pergi dia dah jarang bercakap ." kata mark.

Sara dan dami ialah kawan karib mereka berdua  dihantar pada hari yang sama dkt SUNSHINE  so dari sana mereka berkawan.

"Kesian sara.. Tak pe aq pegi pujuk dia" kata jira senyum. "Nae".

Jira berjalan masuk dan pergi ke bilik yang sara tidur. Jira mengetuk pintu tapi tiada jawapan lalu dia membuka perlahan pintu dan melihat sara tengah berbaring di tilam sambil memeluk patung beruang dami.

"Sara.. "Jira memanggil sara sambil berjalan kearahnya. "Eonnie *hiks* Dami.. " sara bangun dari baring dan duduk sambil menangis. "Shuss..  Jangan lah nangis. Nanti muka Sara dah tak cantik. " peluk sara. "Eonnie sara rindu Dami" kata sara. "Sara kan ada kawan yang lain.. Mereka semua pun sedih dami pergi"balas jira.

*JIRA POV*

Aq cuba untuk memujuk sara. "Sara jangan sedih -sedih lagi tau. Nanti bila ada masa kita pegi jumpa dami.. Nak? " kataku. "Jinjja!!..yeahhh promise"sambil menunjukkan pinky promise dia yang kecil. "Promise " aq membalas. "Sara boleh eonnie tido sekejap dengan sara. " tanya aq pout. "Mestilah boleh"balas sara.

Aq baring sambil memeluk sara. Then teringat apa yang terjadi pagi tadi sampailah aq tertidur.

*END POV*

------------------------------------------------------------------------------

Taehyung Memandu ke arah  tempat yang jimin beritahu. Dia bertanya dengan orang orang yang berada di sekitar sana tentang SUNSHINE. Akhirnya taehyung sampai di depan pintu pagar .Dia keluar dari kereta dan bertanya dengan pengawal dekat sana untuk berjumpa dengan pengurus anak yatim piatu.

" Ajushii.. Boleh tumpang tanya pengurus ada tak? " tanya taehyung. "Ahh.. Encik ni siapa" tanya pengawal tersebut "sya kawan bakal menantu keluarga Park pemilik SUNSHINE. "Balas taehyung. "Oohh ok masuklah"suruh pengawal.

Taehyung berjalan ke arah pintu utama rumah tersebut lalu masuk kedalam. Di sana taehyung dapat melihat kanak kanak yang sedang membuat aktiviti masing-masing.

"Encik nak ambil anak angkat ke? " tanya puan Aya. " Eh.. Taklah s-sya nak cari Jira. Dia tunang saya. "Balas taehyung malu. "Oo.. Tunang jira. Knp tak call je dia? " tanya puan Aya hairan. "Sebenarnya jira merajuk pagi tadi terus dia lari pegi sini".  Kata tae. "Mmmm.. Jira memang kuat merajuk. Tak pe dia ada dekat sini. Sekejap ye sya panggil kan mark biar dia tunjukkan jalan"kata puan Aya sambil menyuruh jiyan untuk memanggil mark. "Mark tu siapa?  " tanya Tae. " Mark tu anak makcik dan kawan jira masa kecik dulu "." oohh".

Mark datang.Taehyung memandang mark atas bawah.

"Wae eomma? ".tanya mark. " tolong hantarkan tunang jira berjumpa dengan jira".suruh puan Aya. " mmkk..  Hai aq Mark Tuan"kata sambil mengeluarkan tangan untuk berjabat tangan.

Taehyung membalas tangan mark. Tapi mark mengenggam dengan kuat. "Aq Kim Taehyung! ". Membalas kuat lagi.

Dalam perjalanan ke arah bilik .Mark tiba-tiba bertanya taehyung. "Taehyung aq ingat kan kau.. Kalau kau SAKIT kan hati Jira. Aq akan pastikan dia tak akan jumpa kau lgi. " kata Mark. "Apa hubungan kau dengan jira? " tanya tae. " Aq dah kenal dia dari kecik lagi! " balas Mark. "Tapi dia tak pilih kau kan hahah!  ". Kata tae rolled eyes. " Dia Ada dekat dalam bilik Ni " mark membuka pintu bilik Dan terlihat jira tengah berbaring dengan seorang budak.

Taehyung mendekati Jira.

TAE POV

Aq berjalan kearah jira tiba -tiba budak perempuan yg tido di sebelah dia bangun.

"Hmmm.. Encik ni siapa " Tanya budak tu? "Saya tunang akak tu "tunjuk dkt jira. budak tu nak bangunkan jira tapi aq terus kata. "Shhhh.. Jangan bangunkan dia mm.. Boleh adik keluar kejap oppa nak buat suprise dkt akak ni!"kta aq. " Nae"balas budak tu lalu keluar dari bilik.

Aq pandang jira Yang tengah nyenyak tido then pegi baring dekat dgn jira. Aq peluk jira erat sampai aq sendiri tertido.

End pov

Jira merasakan diri dia dipeluk Dan menyangka yang itu sara. Lalu jira membalas pelukan itu dengan erat.
Mata jira terbuka lebar sebab hairan kenapa sara menjadi besar dan jira terkejut melihat Taehyung yang di peluknya.
Jira menolak taehyung sampai terjatuh dari bed. "Aduhhh!!! "

Jira pov

"Yahh apa Yang kau buat dekat sini hahh!! " teriak aq ."Chagiya.. Tae nak minta maaf" tae bangun dan berlutut di hadapan aq.

" Oppa betul² nak minta maaf.. Tak berniat apa pun nak tipu jira" merayu dkt aq . "Cihh.. Kenapa taknak jujur je? Oh.. Maybe you still have a feeling with her" kata aq tak pandang tae.
"No baby.. Oppa dah lupakan dia.. Please !!" tae cupped pipi aq dan buat aq pandang mata dia yang dah berair.

Aq mengusap air mata tae" But promise me..jangan sesekali tipu jira kalau tak Oppa tak akan jumpa dengan jira lagi buat selamanya " kata aq. "Nae nae!!  Janji!! " tae menangis dan memeluk aq erat. "Shhhuu.. Don't cry macam budak ²"

Kami leraikan pelukan.. Dan aq pandang muka dia yang merah sebab menangis. " weii.. Lap lah hingus tu dulu " kata aq sambil beri tisu kepada dia.

Tak sangka dia boleh nangis macam budak.
"Jira tak marah lagi kan? "Kata tae pandang aq dengan mata dia yang boleh buat orang terpukau. "Nae" balas aq.

"Siapa perempuan dia yang dalam gambar tu? "Tanaya aq. "Dia ex oppa.. Kami dah 2 tahun bersama tapi dia tinggalkan oppa untuk berkahwin bersama dengan Mingyu . " kata tae " siapa mingyu? " tanya aq. "Dia cousin oppa..Nancy tinggalkan oppa sebab dia sangka yang oppa ni bukan orang kaya" tae senyum ." So.. Her name is nancy.. I got it  And kenapa oppa tak bagitau je yang oppa ni kaya?" .tanya aq lagi. "Dia tahu sendiri bila mingyu kata yang keluarga oppa lebih kaya dari mingyu.. Then nancy ada datang jumpa dengan oppa untuk merayu bawa getback.. But Siapalh yang nak GOLD DIGGER ."balas tae.
" oppa betul ke sayang dengan jira? " pandang mata tae dalam. "Yess I really love you " Tae dekatkan wajah dia dengan aq Dan dapat rasa nafas di muka aq then dia mula mencium aq lembut dan membalas ciuman tersebut.

Tangan tae menarik aq lebih dekat hingga tiada ruang lagi antara kami. Tae mendalamkan lagi ciuman dan memasukkan lidah meneroka setiap penjuru di mulut aq. Hanya bunyi penyatuan bibir dan moan yang kedengaran di bilik ini.

Tae melepaskan aq.. Kami berdua tercungap-cungap mengatur nafas .Dia wipe air liur  yang berada di bibir aq.

"Kajja.. Sya kenalkan oppa dengan budak² dekat sini" kata aq menarik tae. "Hmm.. " .

----------------_-------_--------_-------_----------_-------------------------

So gaisss.. Cam naa sorry for the late update. Dah mula busy dgn homework . 01.03.21..





MY TEACHER IS MY HUSBAND🔞❤K.TAEHYUNGWhere stories live. Discover now