De Vuurbeker.

10 1 0
                                    

De week ging sneller om dan verwacht. Roxanne volgde haar lessen, die ze voor nu veel te gemakkelijk vond. In de les Toverdranken van professor Sneep zag ze hoe Sky zijn uiterste best deed om uit te blinken. De drank die ze moesten maken, tegen vergiftiging, werd bij Ilvermorny al in het derde jaar gegeven. Sky en Roxanne wisten daardoor precies hoe ze het perfect moesten maken.
Professor Sneep gaf Roxanne, als oud Zwadderaar, weliswaar een compliment. Sky moest het doen met een simpele knik van Sneep.
"Dat is zijn manier zeker om te zeggen dat het gewoon goed gedaan is" sprak Sky zichzelf tijdens die les toe.

Langzaamaan werden niet alleen de leerlingen van Ilvermorny fan van Sky. Leerlingen van Durmstrang en Zweinstein spraken steeds vaker met Sky, met name de heksen van Zweinstein. Roxanne moest een van de leerlingen van Durmstrang afwijzen toen hij haar vroeg voor een date. De arme tovenaar had niet door dat zij in haar relatie met Sky zat, en werd door menig jongens van Ilvermorny behekst.
Roxanne trok zich weinig aan van de heksen die rondom Sky bleven hangen. Sky zou zich nooit overgeven aan iemand die zo gewillig om hem heen zou dansen. Dat was ooit de reden waarom hij voor Roxanne koos.

Draco leerde op zijn eigen manier maar al te goed dat Roxanne bijna een 'bezit' was van Sky. Bij de zoveelste poging om met haar in gesprek te raken, had Sky het gezien.
"Draco Malfoy, toch? Zoon van Lucius Malfoy?" Onderbrak Sky toen Draco na de les achter Roxanne aan wilde gaan. Hij trok geïrriteerd zijn wenkbrauw op toen hij Roxanne de hoek om zag gaan, weg van hem.
"En dat vraagt?" Sneerde hij naar Sky.
"Sky Williams, zoon van Marcus Williams. Ik begreep dat onze vaders elkaar al hebben leren kennen tijdens het toernooi bij de Minister" Sky stak zijn hand uit naar de blonde jongen.
Daar viel het Draco in. Hij had meneer Williams al leren kennen bij het toernooi. Daar vertelde hij over zijn zoon, de top van Ilvermorny. Lucius was geheel weg van de Amerikaanse familie. Het was een familie met status, net zoals de familie Malfoy had. Draco schudde hem de hand.
"Wij kunnen nog wat van elkaar leren weliswaar Draco Malfoy. Ik denk dat wij elkaar vaker moeten opzoeken" Sky's grijns liet Draco inderdaad aan hem zelf denken. Zelfingenomen, arrogant, rijk en strevend naar het beste.
"Moeten we zeker doen Williams. Je hebt jouw naam in de beker gegooid toch?"
"Natuurlijk. Eeuwige roem is waar mijn familie voor staat. Roxanne is geen familie, maar zal ook moeten blijven streven naar onze status. Je kent haar?"

Draco bleef even stil toen Sky hem confronteerde daarmee. Streven naar hun status, daarom speelde de jongens van Ilvermorny met de tovenaar van Durmstrang.

"Vaag, ze zat ooit op Zweinstein" loog hij af.
"Inderdaad ja. Maar goed dat ze naar Ilvermorny is gekomen. Ik wil niet weten wat er met haar zou zijn gebeurd als ze niet onder mijn hoede was gekomen" Sky glimlachte zelfingenomen tijdens zijn woorden naar een aantal Huffelpuf heksen die langs hem liepen.
"Onder jouw hoede?"
"Mijn familie heeft haar opgevangen, met aandringen van mij natuurlijk. Een heks met zoveel potentie hoort niet op de straat"
De woorden van Sky maakte Draco alleen nog maar nieuwsgieriger naar wat er met Roxanne in anderhalf jaar was gebeurd. Het was hem duidelijk dat hij nogal wat te zeggen had over Roxanne.

"Jij hebt je niet opgegeven in de Vuurbeker, Malfoy?"
De vraag van Sky onderbrak zijn gedachten.
"Nee, ik ben van mening dat eeuwige roem ook kan worden behaald zonder dat ik aan een toernooi hoef mee te doen"
Gelogen. Lucius had hem op het hart gedrukt dat Draco zijn schoolwerk als prioriteit moest stellen. Het toernooi zou volgens zijn vader voornamelijk georganiseerd zijn voor de saamhorigheid. Lucius vond het niks van toegevoegde waarde dat Draco mee zou doen.
"Mooi, een gelijkwaardige concurrent minder. Ik zie je vanavond wel bij de bekendmaking van de deelnemers" Sky liep met grote passen van hem weg. Sky was bijna hetzelfde als Draco inderdaad, alleen kon Draco hem vrijwel al niet uitstaan.

----------------------------------------------------

"Neem plaats en stilte alstublieft" de woorden van Perkamentus vulde de kleine ruimte waar alle leerlingen zich in hadden gepropt. Roxanne was bij haar medeleerlingen gaan zitten, opgelucht dat Sky met zijn aanhang aan de zijkant van de ruimte zat.
Larissa Bellamy, de derde top van Ilvermorny zat naast Roxanne.
"Ik weet eerlijk gezegd niet of ik wel gekozen wil worden" fluisterde ze zacht. Roxanne knikte instemmend. Larissa haalde de derde plaats op Ilvermorny geheel eerlijk, het was een zeer slimme heks. Ze was ook bescheiden, het hoefde voor haar allemaal niet.

Remember MeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu