Sky hield zich aan zijn woord. De opeenvolgende weken wist hij voor én na alle lessen Roxanne te vinden. Ook na het diner eiste hij alle tijd van haar op om voor het toernooi te trainen.
Leerlingen kregen steeds meer respect voor Sky. Ze vonden het prachtig en fantastisch dat hij zijn vriendin ondersteunde en er alles aan deed om haar aan de top te helpen. Roxanne wist beter. Alles wat Sky deed was niet voor haar. Het hielp hem om respect te krijgen, aan de top te blijven ondanks dat hij niet gekozen werd om deelnemer te zijn.Praten met haar mededeelnemers was verboden gebied voor Roxanne. Ieder moment wanneer ze met Harry, Cedric of Victor in gesprek wilde raken, werd ze onderbroken door Sky.
"Ze zijn erop uit om jou neer te krijgen" waren dan zijn woorden.
Het artikel in de Daily Prophet was op een koude zaterdagochtend gepubliceerd. Sky had voornamelijk het woord gedaan, Roxanne gaf alleen kleine toevoegingen.
"Roxanne Elisabeth Johnson. Huidige tweede top van Ilvermorny, maar ooit de jonge heks die een tragedie moest meemaken tijdens haar eerste jaren op Zweinstein. De gecharmeerde dame weet genoeg ogen tot zich te kunnen richten, maar haar hart ligt bij de prins op het witte paard Sky Williams. Haar gered van de ondergang, en nu wederom haar rots in de branding binnen het toernooi.
Roxanne Johnson, een kanshebber op de titel, mede door haar eigen prins.Roxanne klapte zuchtend de krant weer dicht en schoof deze ver van zich weg aan de tafel in de grote hal. Het was rustig, leerlingen sliepen uit op zaterdag. Roxanne was blij om zo vroeg wakker te zijn en even geen last van Sky te hebben.
Totdat haar rustige ochtend werd verstoord."Ongelofelijk. Roxanne die alleen zit? Hoe is het mogelijk"
Ongevraagd gooide Draco zijn benen over de bank om tegenover haar te zitten.
"Ongelofelijk, zoveel ruimte en alsnog snap je de hint niet dat ik je niet in mijn buurt hoef" sneerde ze naar hem.
Draco negeerde haar opmerking en klapte de Daily Prophet open die Roxanne had weg geschoven.
"Prins op het witte paard he? Die Williams heeft veel voor jou over"
Nu was het Roxanne's beurt om hem te negeren en een slok van haar koffie te nemen.
"Jij stond trouwens vroeger nooit zo vroeg op" ging hij verder.
Roxanne trok haar wenkbrauw op. "Vroeger was alles anders"
"Ergens ook veel leuker"
Ze schudde haar hoofd bij zijn woorden. Een nieuwe poging van Draco om tot haar te komen."Rox? Daar ben je!" Sky stormde de grote hal binnen, met grote passen richting Roxanne en Draco.
"Je bent helemaal niet in je trainingsgewaad?" Afkeurend bekeek Sky haar van top tot teen. Toen viel zijn blik op Draco tegenover haar.
"Malfoy, gezelschap aan het houden?"
"Ik las net haar- jullie artikel Williams"
Roxanne hield haar hand op haar voorhoofd. De twee personen die ze het minst graag om zich heen had momenteel zaten nu in spanning om te snijden.
"Ga je trainingsgewaad aantrekken Rox. Over een half uur op het veld" Sky schoof haar bijna van de bank af toen hij ging zitten.Roxanne gehoorzaamde, zoals altijd. Zoals al die keren dat ze geen keuze had. Terug naar haar vertrek.
Haar trainingsgewaad lag standaard al klaar over de zetel in haar kamer. Iedere dag moest ze hem gebruiken, wassen en weer terug leggen. Haar trui viel net over haar hoofd toen er geklop op haar deur klonk.
"Ik ben bezig!" Sky had gezegd een half uur. Ze was net tien minuten in haar eigen kamer bezig.
Wederom geklop, nu iets harder. Geërgerd stormde Roxanne naar de deur. Sky kende echt geen grenzen momenteel. Een half uur dat nu ineens tien minuten werd, en dat op een zaterdagochtend om half 10."Ik heb nog-" haar mond viel even open. Met zijn armen over elkaar stond Draco geduldig op haar te wachten.
"Je hebt nog 20 minuten inderdaad. In 20 minuten heb je iets anders aangetrokken en zijn we onderweg naar Zweinsveld voor ontbijt"
Roxanne bleef hem verbaasd aan staren. Hoe haalde Draco dit in zijn hoofd?
JE LEEST
Remember Me
FanfictionZweinstein, januari 1994. Roxy, Ik weet niet of mijn uil je zal vinden. Ik weet niet waar je bent. Waarom heb je mij niet verteld waar je naartoe ging? Ik hoorde dat je niet meer terug zou komen naar Zweinstein. Waar ben je dan? - Ilvermony, febr...