bab 15

3 0 0
                                    

Kereta sinb meluncur laju diatas jalan raya kota seoul. Beberapa minit di atas jalan sinb segera menekan brek menghentikan keretanya dihadapan kedai buku meimeng.

"anyeonghasaeyo uncle." tegur sinb.

"wo hwang eunbi kamu datang mau cari apa ma?" soal uncle meimeng.

Name sebenar dia teiseng tapi sinb lebih suka panggil dia uncle meimeng. Dia kacuk cina and korea. Cuma dia punya cina pekat sngat tu yang ada slang cina tu.

"oo saya cari file jernih uncle. Ada tak" minta sinb.

" oo ada ma ada. Lu mau yang putih semua ka"- uncle meimeng

"aah semua putih." jawab sinb.

"yeogi yeogi saya bagi kamu dua. Kamu ambik la."

Uncle teiseng menghulurkan file tersebut dan fail itu bertukar tangan.

"berapa uncle." soal sinb mengeluarkan wang kertas warna hijau.

"u tak payah bayar. Ini murah sahaja saya boleh tolong bayarkan."

"eh mane bole cam tu uncle boleh tak cukup sejuta kalau uncle tak ambik duit saya."

" tak perlu tak perlu. U doakan saya sihat pun dah cukup."

"ambikla uncle."

"dah dah u pergi balik." kata uncle meimeng menolak sinb keluar dari kedai.

Sinb masuk kedalam keretanya lalu mengeluarkan kepala.
"uncle poket belah kanan" jerit sinb.

Uncle meimeng menyeluk saku yang ada pada seluarnya lalu mengeluarkan wang berwarna merah lalu menggeleng.

"aish ini budak mau kene carut." kata uncle meimeng menuju ke kereta sinb.

"bye uncle." ucap sinb apabila nampak uncle meimeng jalan kearahnya.

Sinb tersenyum puas apabila dapat member duit kepada lelaki itu. Nasib dia sempat masukkan duit itu kedalam poket seluar uncle meimeng semasa uncle meimeng menolaknya.

Skip

Sesampai di rumah sinb menghempas tubuhnya diatas katil biliknya.

"penatnya.." baru je nak lelapkan mata.

Telefon sinb meraung meminta diangkat. Sinb segera menjawab tanpa melihat gerangan si pemanggil.

Sinb: the number u have dial is not i nservice.
??: (merengus) aku ambik kau malam ni pukul 7.
Sinb: malam ni tak boleh la. Aku ada meeting pasal projek akhir tahun ngan member.
??: ye aku tau ka~
Sinb: okey lain kali ek.
??:aish hwang eunbi! Kau ada meeting ngan aku kan.

Mata sinb membulat.

Sinb:omo sorry sorry aku tak perasan kau call tadi.
Jhope: malam ni pukul 7.(nada dingin)
Sinb: wokay.

Sinb matikan panggilan tersebut lalu kembali melelapkan mata.

Skip

Tepat pukul 6:30 petang sinb tersedar. Sinb berniat mahu smbung tidurnya semula.

Tapi niatnya terhenti apabila teringat partnernya yang dingin tu dia segera mencapai tuala dan mandi.

Sinb menunggu jhope di halaman rumahnya. Tepat pukul 7 Jhope sudah bersedia dihadapan rumahnya.

Pin.. Pin..

'wuish gile punctual mamat ni.' bisik hatinya.

Sinb segera mengunci pagar lalu menuju ke arah kereta jhope.

"dah bawak semua barang yang aku pesan.?" soal jhope sebaik sahaja sinb masuk.

Sinb hanya mengangguk.

" barang yang aku suruh beli kat meimeng kau dah beli"

"dah" jawab sinb sepatah.

"laptop dah bawak?" soal jhope lagi.

"daahh"

"kertas bawak t~"

"hish la kau ni kenapa bnyak tanye sangat. Dah.. AKU DAH BAWAK SEMUA!" marah sinb.

" aku tanya nak kepastian. Bukan sesaja." balas jhope lalu menarik gear untuk jalankan kereta.

Suasana dalam kereta sunyi sepi. Sinb sibuk dengan instagram manakala jhope fokus dengan pemanduannya.

Setelah beberapa minit atas jalan. Mereka tiba di sebuah cafe.

Jhope segera keluar dari kereta.
" kau nak keluar ke tak. Aku nak kunci pintu."  soal jhope sambil menjenguk sinb melalui pintunya.

"sabarla" jawab sinb buka seatbelt.

"lembap." balas jhope menghempas pintu kereta.

Mereka berjalan beriringan masuk kedalam cafe.

Jhope segera pergi ke kaunter untuk memelih air.

"nah latte." hulur jhope.

sinb menyambut huluran jhope. "okey. So kita nak buat apa untuk aktiviti ni.?" soal sinb smbil mengeluarkan laptopnya.

" ikut je apa yang jimin cadangkan" balas jhope smbil main fon.

Sinb hanya mengangguk lalu menaip sesuatu di laptop.

Skip.

"wei penat do. Nah cuba kau tgokkan ok tak aku punya kertas kerja." sinb memusingkan laptopnya menghadap jhope.

Jhope meneliti satu persatu hasil tulisan sinb. "hm ok. So kita tinggal nak print jela kan"

Sinb hanya mengangguk sebagai jawapan.

Setelah selesai. Sinb segera mengemas barangnya kerana jhope mengajaknya untuk pulang.

[Who's Your Lover]✨JUNGHOSEOK✨Where stories live. Discover now