Sebaik sahaja sinb pulang ke tempatnya moonbin datang.
"sinb grab tu datang ambik kau tak.?"soal moonbin.
"aku tak balik ngan grab la. Aku balik ngan jhope."
Moonbin melepaskan tawanya yang dari tadi ditahan.
"nmpaknya abang grab tu jalankan tugas dengan bagus. Bole antar kau sampai rumah. Free pulak tu"
"apa yang kau mere~ woi bin. Grab yang kau maksudkan tu." sinb memukul bahu moonbin lalu menekup mulutnya.
Flashback
Moonbin povSelepas menamatkan panggilan dengan sinb. Aku segera mengambil tempat yang disedia di bengkel tersebut.
"kat mana nak cari grab kat kawasan sekolah time macam ni." aku garu kepala yg x gatal.
Jari liat menari atas screen fon untuk mencari seseorang yang boleh mengambil sinb.
Aku scroll dari atas smpai bawah.
And tangan aku berhenti kat nama jhope.
Tanpa buang masa aku segera menekan button call.
Jung hoseok
-------------------------Moonbin:wei hoseok tolong hantar sinb balik.
Jhope:tengokla dulu.
Moonbin:tolongla. Nanti aku tolong kau balik. Takkan kau tergamak nak tgok pompuan tunggu lelama kat kawasan skolah.
Jhope:ada aku kata tak ke?.
Moonbin:okey.Panggilan ditamatkan.
End moonbin pov
"yaahh moonbin..jjinja!?" bisik sinb takut jhope dengar.
"biarkan lah dia. Alang-alang nak balik tu skali jela." balas moonbin berjalan pulang ke tempatnya.
Loceng waktu rehat berbunyi. Pelajar berpusu-pusu pergi ke kantin untuk mendapatkan makanan.
"sinb kau tak gi kantin ke?" aoal moonbin.
"taknak la kenyang." balas sinb
Moonbin hanya mencebik diiringi angkat bahu.
Setelah semua keluar sinb membuka semula laptopnya lalu mengambil sticky note oren yang elok tertampal pada screen laptop.
Gudluck present!
Jangan lupa rest yee!Orange
"ehem"
Bahu sinb terhinjut sedikit kerana terkejut. Dia segera menoleh kearah si pembuat bunyi itu tadi.
"aik sejak bile kau ada kat sini?" soal sinb pelik.
"dari kau bukak laptop lagi."
Sinb mengangguk angguk seperti ayam. Dia bangun secra tiba tiba lalu duduk dihadapan meja jhope dan menongkat dagunya di atas meja jhope.
"kau tau tak sape yang bagi ni"
Soal sinb sambil menunjukkan sticky note tersebut.Jhope hanya memandang sekilas. "tahu"
"oo tak pelah." kata sinb bangun dari tongkat dagunya ingin berlalu.
"apa yang kau tau. Macam mana bila dimana siapa?" soal sinb bertubi tubi dan kembali ke posisinya yang tadi.
"aku tau pun sebab dia yang suruh aku paskan bende ni kat kau. So aku letak sticky note tu kat dalam laptop kau."
"ooo"
Lepas dengar penjelasan jhope sinb bangun lalu pulang ke tempatnya.
"aa lagi satu pasal semala...."
"tak pe. Aku tau." balas jhope mendatar.
"oh okey" dia pulang ke tempatnya lalu mmbuka buku math.
"yah jung hoseok!! Jomlah lepak cafe." ajak jimin apabila melihat jhope yang ingin masuk kedalam kereta.
"malas la. Kau pergi la ajak orang lain." balas jhope
"ala jom la." rengek jimin macam budak budak.
"taknak la. Kau pergila dengan orang lain. Cari yeoja ke."
"yeoja.. Betul jugak tu."
Jimin mengetuk bahu sinb yang sedang fokus study perlahan.
"sinb. Lepas skolah free tak?"soal jimin.
Sinb memandang jimin pelik."free je kenapa?"
"jom lepak cafe" ajak jimin.
"ha jom la. Boleh study skali." balas sinb.
"nice. Aku ambik kau okey." kata jimin sambil buat thumbs up.
"boleh jugak. Pukul bape?"
"pukul 3 okey?"
"okey"
Jimin kembali kepada jhope. "hoseok ah. Gomawo"
"gomawo hotak kau."kata jhope seperti mahu pukul jimin.
"asal kau ajak dia?" soal jhope.
"dia je member pompuan yang akan setuju nak keluar ngan aku." balas jimin sambil buat muka sedih.
"asal tak ajak eunha ke yuju ke?" soal jhope lagi.
"yuju? Seriously. Boleh terbalik meja lepak ngan dia. She can't control herself tho." balas jimin.
"eunha?"
"yang tu tak boleh weh. Kalau aku ajak dia. Tak kan jadi lepak." kata jimin.
"asal pulak?"- jhope.
"when i saw her for the first time in my life. My heart jadi dug dag dug dag. Tu baru first time tgok dari jauh tau. Kalau semeja ngan dia. Boleh sawan aku weh." kata jimin.
"dah la aku nak buat nota ke tepi." kata jhope.
"don't worry. Aku yang ambik sinb. Suka hati aku la mau ambik pukul bape." balas jimin.
"sampai nak ambik bagai. Suruh dia pergi sendiri la. " kata jhope.
Jimin membalas percakap jhope dengan jeliran lidah.
MAINDANCER💃🕺
YOU ARE READING
[Who's Your Lover]✨JUNGHOSEOK✨
FanfictionSticky note dari pemberi misteri. Bile baik, baik sangat. Kalau jahat, jahat sangat. . . . . 🥐bahasa pasar merata 🥐penulisan ikut mood