BAB 7

11 0 0
                                    

Taeyong pov

Aku menilik jam kat tangan kiriku.Baru pukul 3 sampai korea pukul 5 lagi dua jam.

Sementara tunggu nak sampai airport aku lelapkan mata.

SKIP

Pukul 5:30 petng aku sampai kat incheon airport. Aku segera tukar fon dari airplane mode ke mode biasa.

Dan seperti yg aku jangka mesej akan masuk bertubi-tubi.

Yg lain aku endahkan kecuali chat eomma.


                     Eomma
         --------------------------------

Taeyong nanti sinb yang akan ambik kamu kat airport.
Eomma appa busy sikit.
Pandaila kamu cari dia nanti.
Jumpa kat korea ye🥰

Lepas baca mesej aku tarik beg pergi ke pintu keluar lapangan terbang untuk cari sinb. My driver today.

Aku memanjangkan leher untuk cari sinb. Baru je nak call tetiba mata aku dapat tangkap sinb yang berpeluk tubuh dan termenung sambil besandar kat kereta.

Bayangkan sinb termenung

"haih laa berangan je keje" bisik ku lalu menyusun langkah perlahan kearahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"haih laa berangan je keje" bisik ku lalu menyusun langkah perlahan kearahnya.

" haaa!" sergah ku dari belakangnya.

End taeyong pov

"Haaa!" sergah taeyong dari belakang sinb sambil memeluknya.

Sinb yang terkejut cuba melepaskan diri.

" Yah!! Lepaskan aku gile. Kau sape " jerit sinb kerana pikir yang sergahnya orang asing.

Lalu memijak kaki taeyong dengan kuat supaya dapat melepaskan diri.

Taeyong terduduk menahan sakit kakinya.

Sinb memandang org yang memeluknya tadi.

"eh? Oppa? Yaa!" sinb terkejut meliht taeyong terduduk kesakitan. Lalu membantu taeyong bangun.

"Oppa sorry sorry mana sinb tau tu oppa."kata sinb.

"wuishh sakit kau tau tak." balas taeyong menggosok gosom bahagian hujung kakinya.

"yang oppa sergah sinb tu kenapa?."

"bukan apa. Tadi aku tengok kau tu termenung jauh sangat."-taeyong

"mana ada termenung."-sinb.

"yelatu. Adik oppa ni fikir apa haa?" soal taeyong meletakkan sebelah tangannya atas bahu sinb.

"dah jom balik la." kata sinb malas nk layan abgnya.

taeyong memasukkan bagasinya ke tempatt duduk blakang.

"hey hey nak gi mana tu. Drive la." kata sinb ingin mengusik.

"alaa kau la drive dik. Oppa jet leg ni." balas taeyong buat muka comel.

" balas taeyong buat muka comel

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"hish laa. Okey laa sinb drive muka tu tak yah nak buat comel sangatla menyampah. Dahla tak comel." kata sinb lalu masuk kedalam kereta.

Sepanjang perjalanan mereka hanya diam sahaja tidak bercerita atau membuka cerita.

"sinb tak de namjachigu ke?"soal taeyong memecahkan kesunyian antara mereka.

"namja? Hm tak dela buat masa skarang. Kenapa?" balas sinb smbil fokuskan matanya kearah jalan.

"tak de pape."

"oppa kita makan dulu tau sebelum balik. Sinb tak sempat masak tadi."kata sinb memusingkan kereta masuk ke kawasan parking lot cafe.

Taeyong hanya mengangguk. Mereka masuk kedalam cafe tersebut lalu memilih tempat.

" nak makan apa sinb oppa ambikkan" tawar taeyong.

"tak nak la makan sinb nak minum je. Belikan coffee untuk sinb"katanya melabuhkan punggung di kerusi.

Someone pov

"nak lepak mana ni.?"

"cafe biase la."

Aku memarking kereta kat tempat yg biase kami lepak.

"Dah jom" kataku.

Tanpa buang masa kami masuk dan duduk ditempt yang menjadi kebiasaan untuk dduk di situ setiap kali datang.

"weh aku pergi belikan coffee eh kat kau."

Aku hanya mengangguk lalu mengeluarkan telefon.

Manusia yang tadinya tawar diri nak beli coffee tu tetiba dtang cepat dari biasa dengn dulang yg kosong

" yaa tu sinb kan." katanya smbil berbisik.

Aku segera memandang kearah yang ditunjukkan.

Apa yg aku nampak sinb dudulk sebaris depan aku tapi dihalang oleh namja bersweater hitam yang duduk semeja dengannya.

'sape lakitu?'soalku dalam hati.

"cantikkan dia yang kat depan dia tu mesti namjachigu dia kan.

"maybe" balasku perlahan.

'nape aku macam kenal ek laki tu.'soalku dalam hati plus muka berkerut.

"kau kenapa muka berkeriuk keriuk ni?"

"yang kau tu dah kenapa datang kat aku bawak dulang kosongn? Mana air?"

"hehehe dulang ni aku buat tutp muka tadi. Okla aku gi ambik air."

End someone pov.

[Who's Your Lover]✨JUNGHOSEOK✨Where stories live. Discover now