BAB 4

6 0 0
                                    

Kelas pada pagi itu bermula seperti biasa. Pada pukul 7:45 saem yang mengajar mata pelajaran math dan jasmani tak lain tak bukan saem kim jong kook mula masuk ke kelas.

"kelas hari ni kita akan belajar tajuk persamaan algebra. So saya akan terangkan cara buat jalan kerja yang betul lepas tu saya nak korang pulak buat soalan yang saya bagi kat depan. Okey"
Terang saem kim jong kook panjang lebar.

Setelah setengah jam saem menerangkan jalan kira yang betul untuk menjawab kini tibalah masa untuk menjawab soalan.

Sinb yang agak lemah dalam mata pelajaran matematik memegang kepalanya dengan tangan kiri manakala tangan kanannya ligat menekan papan kalkulator.

"okey kelas saya akan panggil orang pertama yang akan jawab soalan saya kat depan ni ye. First saya nak lisa. Second saya nak yeji. Third saya nak moonbin."

Sinb melepas nafas lega kerana dia tidak perlu menjawab soalan yang ada di depan.

"okey lisa jalan kerja awak dah betul cuma awak tertukar kat bahagian penolakkan. Yeji pulak awak salah kat ending dia.jawapan algebra awak terlalu straight.moonbin pulak awak silap kat bahagian masukkan anda tukar nilai." jelas saem kim jong kook.

[sebenarnya aku tak tau betul ke tak aku tulis ni..acah faham jelah ye😂😂]

Sinb yang sedang kusyuk mendengar penjelasan saem kim jong kook segera membulatkan matanya apabila melihat saem kim jong kook memadam papan putih. Dan bermakna akan ada 3 soalan lagi.

"okey next saya nak joshua soalan 4. Jackson 5. No 6 sinb"

Bederau darah sinb apabila mendengar namanya disebut.

Yerin yang duduk di sebelah sinb segera menoleh kemudian menjelirkan lidah.

"gudluck sinb"bisik yerin sambil tersengih.

Sinb mengepal penumbuk lalu menghulrkan penumbuk kedalam tangan yerin.

"jung yerin sila tuntut lepas habis kelas math ya."bisik sinb geram.

Yerin hanya mampu ketawa melihat kelakuan sahabatnya itu.

"dah lergi cepat nanti kene marah ngan saim" bisik yerin.

Sinb bangun dan yerin hanya menghantar sinb dengan pandangan matanya.

Sinb menjawab dengan tekun soalan yang dia dapat tangan kirinya tak henti henti menekan papan kalkulator saintifik miliknya.

Setelah selesai menjawab soalan sinb segera pulang ke tempat duduknya.

"cepat betul kau jawab." kata eunha sebaik sahaja sinb duduk.

"kau nak tau something tak."-sinb

"apa dia?"-eunha

"aku hentam je😂"

"boya? Yaaah sinb!" kata eunha separa menjerit sambil menutup mulutnya.

"yes eunha? Ada apa apa masalah ke?"soal saem jong kook

"anya anya"balas eunha smbil tersenyum.

"ok kelas salin jawapan joshua ngan jackson ye sebab dorang buat pengiraan yang tepat. Hwang eunbi. Boleh saya tau apa yang awak jawab. Pelik sangat jawpan yang awak dapat. Jalan kerja awak pun agak merapu."

Sinb hanya menunduk.

"sesape ada tak yang nak tolong sinb?" soal saem kim jong kook.

Semua hanya menunduk kerana tidak dinafikan bahawa soalan yang sinb dapat tu kbat gile.

"saem"kata dua orng lelaki serentak sambil angkat tangan.

Sinb segera menoleh kearah moonbin yang sedang mengangkat angkat keningnya.

"thanks" sinb hanya gerak mulut.

Tapi sinb tak perasan yang ada lagi sorang laki pun angkat tangan.

"so sape nak jawab ni?"soal saem.

"biar saya lah la yang jawab."-moonbin

"kalini bagi jhope pulak oke sebab dia kan terer bab kbat ni" balas saem.

Jhope segera bangun dan membuat jalan kira untuk soalan tersebut.

"eleh nak tunjuk hebat latu"kata sinb menyampah.

"sinb kau tengok tu hensemkan dia."bisik yerin.

"yerin kau nak tau something tak?"

"apa dia? Ready untuk gaduh okey"

"hah?" berkerut dahi yerin sebb pelik dengar soalan sinb.

Sinb memuncungkan mulutnya kearah taehyung yang sedang memandang yerin dengan seribu kemarahan dimatanya.

Yerin hanya mampu menelan airliurnya yang kini sngat kelat.

" satu sama. Gud luck my friend" balas sinb puas hati.

Skip.

Loceng yang menandakan waktu balik bergema di setiap ruangan sekolah.

Sinb melihat jam tangannya yang kini menunjukkan pukul 3:30.

Sinb bergegas berlari kearah keretanya kerana dia tahu yang dia sudah lewat untuk ambil abangnya.

Sinb yang terlalu kalut untuk masuk kereta  menyebabkan kepalanya terhantuk dengan bumbung.

Tapi tanpa sinb sedar ada seseorang yang sedang ketawa kecil memerhatikan gelagatnya yang mencuit hati itu.

[Who's Your Lover]✨JUNGHOSEOK✨Where stories live. Discover now