Jhope menggosok matanya yang terkena sinaran matahari.
Dia segera mencapai telefonnya yang berada di atas almari bersebelahan katilnya.
Matanya terbuka luas apabila melihat jam menunjukkan pukul 7:30.
"mwo? Omma tak kejut aku ke" ucap jhope. Tanpa membuang masa dia segera mencapai tuala mandi dan melangkah ke tandas.
Skip.
"omma kenapa tak kejut hoseok." soal jhope yang sedang menuruni tangga sambil pakai jam tangan.
" tak payah nak melengah la kalau dah tau lambat."
"ok la omma hoseok pergi dulu ye. Anyeong."
Jhope segera menghidupkan enjin kereta lalu memecut laju meninggalkan kawasan rumahnya.
Skip.
Tepat pukul 7:45 kereta sinb meluncur laju masuk ke kawasan perkarangan sekolah.
Sinb mengambil parking yang masih kosong kerana dia tahu yang dia sudah lambat.
Selesai memarking kereta dia berlari anak ke kelasnya sambil memegang beg galas skolahnya di tangan.
"anyeong.." kata sinb tercungap cungap
" sinb asal kau lambat.?" soal Sana yang sedang mengoles lipstick.
" kereta aku buat hal tadi tak cukup air." balas sinb membetulkan rambut yang berserabut.
" nasib kau bukan yang paling lambat." kata tzuyu
" ada yang lagi lambat ke dari aku. Woah daebak." kata sinb teruja.
" ada sinb oi. Aku pun terkejut dia datang lambat." kata yerin yang duduk dihadapan sinb sekaligus menyebabkan yerin kene berpusing untuk bercakap.
" woah sape weh." soal sinb teringin nak tau.
" tu la si jung~" belom sempat yerin habiskan ayat dia.
Seorang namja yang terkenal dengan muka dingin masuk ke kelas tanpa mengucap salam or apa-apa.
Sinb hanya melihat namja tersebut berjalan masuk dan mengambil tempatnya.
"wei seres la dia lambat?" soal sinb meminta kepastian dengan yerin tanpa melepaskan pandangannya terhadap namja itu.
Yerin hanya membalas dengan anggukkan dan muka yang yakin.
"wuish jung hoseok datang lewat. Pergh boleh masuk book of record ni." kata sinb sambil menepuk tangan perlahan.
" Yang kau tengok aku macam tu apesal." kata jhope apabila melihat sinb yang tidak lepas memandangnya dari tadi.
" ani.. ani... Aku tengok tu la ada burung kat luar." cover sinb.
Sinb segera membuka buku lalu acah acah fokus.
"sinb ya." panggil moonbin sebaik sahaja masuk ke kelas.
" asal?" soal sinb sambil memandang moonbin.
" yeogi." moonbin menghulurkan paperbag coklat kepada sinb.
"kau ni nak buat sweet pun bagi la yang comel sikit."-sinb.
" pergh. Sinb aku bagi kau hadiah kau tak nak terima. Moonbin bagi kau ambik." sampuk seungkwan.
" hotak kau la hadiah..ni~"
" aku tau la ni hoodie aku." kata sinb lalu merampas paper bag dari tangan moonbin
" ha tau pun tertinggal. Kau buat kereta aku tu macam kereta kau ek." perli moonbin.
" aik bukan ke keretamu keretaku. Keretaku keretaku ke." kata sinb kepada moonbin menyebabkan satu kelas ketawa tapi tak untuk jhope sbb dia rase bende tu tak kelakar.
" amboi. Kau pikir kau tu bini aku." balas moonbin
" pergh bini skrang ni." - jimin
" korang kawin tak ajak pun"- eunwoo
" haih la korang ni. Aku gurau je la." kata sinb menyimpan paperbag berisi hoddienya ke dalam laci meja.
"weh sinb kau ngan moonbin dah kenal lebih dari 10 tahun kan?" soal tzuyu
Sinb hanya mengangguk sebagai balasan.
" kau pernah terpikir tak yang moonbin tu jodoh kau.?" soal tzuyu lagi.
"mwo? Hish kau ni. Aku ngan dia kawan jela. Takkan lebih. Kan moonbin." ucap sinb menoleh kearah moonbin yang duduk selang dua meja di belakangnya.
"mwo? Apa-apa?"-moonbin blur
"lambat la dia ni" balas sinb
"tapi nanti kalau kau kawin suami kau tak bagi kau kawan ngan moonbin macam mana." soal sungjae yang mencuri dengar perbualan mereka.
"ceraikan aku. How dare him tak bagi aku ngan moonbin" ucap sinb sinis.
"wow. Moonbin kau pulak. Kalau bini kau tak bagi kawan ngan sinb." soal sungjae kepada moonbin pula.
"simple aku akan buat apa yang sinb buat."
"mintak cerai?"-sungjae.
"woi kau ikut mazhab mana pompuan cerai laki. Aku lah yang tinggalkan dia." ucap moonbin.
"seriously korg nak buat macam tu?"soal yerin.
"tak dela.. Takkan kitaorang nak tinggalkan orang yang bole terima diri kami seadanya ni. Maybe kami akan slow talk sesame. Korng pun tau kan awek aku kenal je ngan si sinb ni. And dia okey sbb dia matang."jelas moonbin
"yeah! That's my friend" kata sinb lalu pergi menumbuk bahu moonbin. "kann tak mungkin la nak tinggalkan org yg kita sayang."
Dan moonbin pula buat muka bangga.
Dalam mereka bergelak ketawa tanpa sinb sedari ada seseorang berasa cemburu dengan keakrabannya bersama moonbin.
.
.
.
.
.
.
Suka tengok dorng berdua😭😭
YOU ARE READING
[Who's Your Lover]✨JUNGHOSEOK✨
FanficSticky note dari pemberi misteri. Bile baik, baik sangat. Kalau jahat, jahat sangat. . . . . 🥐bahasa pasar merata 🥐penulisan ikut mood