"sebenarnya jhope tu. Kembar aku." balas yerin
"hah? Asal aku tak tau."
" kau orang first yang tau pasal bende ni." kata yerin.
"kenapa?"
"kami kembar lain ibu satu bapa." terang yerin.
"sape nak jadi kembar kau." kata jhope yang tiba tiba muncul dengan sedulang air.
" kau ingat aku nak sangat ke jadi kembar kau." balas yerin.
"sinb jom kita lepak bilik aku." ajak yerin sambil menarik sinb untuk naik ke bilik.
" yah yah jung yerin. Kau ingat aku sesaja ke nak bawak datang eunbi kat sini." kata jhope melihat sinb dan yerin dah sampai tangga.
" sukahati akulah" balas yerin sambil menjelir lidah.
"YAH! JUNG YERIN" marah jhope.
"hish la. Kau nak buat apa dengan dia"
" aku nak siapkan kertas kerja la ngan dia." kata jhope marah.
"hish mamat ni. Tak pe la sinb lain kali jelah. Yah JUNG HOSEOK! kalau kau apa apakan sinb aku tendang kau." kata yerin membalas kemarahan jhope.
"kau tu. Jangan sampai aku yang tendang kau keluar dari rumah appa aku." balas jhope semula.
"Yah! Gile appa kau appa aku jugak" jerit yerin segera naik ke biliknya.
Sinb yang menyaksikan wayang free hanya terkaku dengan mata yang terkebil kebil.
"hwang eunbi kalau kau berdiri kat situ lelama takkan siap kerja kita." perli jhope apabila melihat sinb yang tercegat macam tiang.
Sinb kelam kabut pergi kearah jhope.
"bawak semua beg kau. Naik bilik aku" arah jhope.
Sinb tercengang. Matanya bulat.
"Dah dah la overthinking tu. Aku tak wat pape pun." kata jhope seakan akan faham dengan gaya sinb.
"oo ok ok"
Jhope masuk ke dalam biliknya diiringi sinb lalu membuka pintu seluas luasnya.
"sini lah masuk. Letak beg tukat situ." arah jhope menyuruh sinb meletakkan barangnya diatas meja belajar.
"jhope memasang laptop sinb lalu menyambungkan dengan printer. Kau tunggu bende ni smpai siap okey." kata jhope kemudian keluar dari bilik.
Sementara menunggu printer selesai. Sinb bermain telefon. Dia membuka satu persatu mesej yang tidak di baca kerana terlalu busy.
My moonbin
--------------------------------Sinb yaa. Kau kat mane?
Sinb bila nak balas ni.
Sinb sumpah aku nak ajak
kau keluar.
Mana kau..Sinb membaca chat moonbin lalu tersenyum.
Moonbin aku ada kat cafe
Sorry.Oo kau gi ngan sape?
Patotla kau tak balasAku ada ngan jhope
Kami siapkan kertas kerja
untuk aktiviti akhir tahun.Oo kau lama lagi ke ngan
Jhope.
Tak pelah nanti aku call.Oke.
Sinb meletakkan fonnya di tepi printer lalu meletakkan kepala diatas meja.
Matanya yang tadinya segar semakin lama semakin berat sehingga menyebabkan dia tertidur.
Skip
Jhope mengambil beberapa jenis biskut yang ada didalam laci dapur kemudian diisi kedalam pinggan untuk dijadikan snek.
"eunbi ni aku~" ayat jhope terhenti apabila melihat sinb sedang tidur dengan berbantalkan lengannya di meja.
Jhope masuk perlahan lahan lalu meletakkan pinggan di sebelah sinb.
Jhope menatap muka sinb dengan menongkat dagunya dengan tangan.
'Cantik jugak kau ni.' bisik hati jhope.
Jhope menyelak beberapa helai rambut yang menutup muka sinb lalu kembali menatap muka sinb.
Jhope segera mencapai telefonya lalu membuka kamera.
Snap.
"so cute." kata jhope perlahan.
Snap.
Baru sahaja jhope nak tekan butang snap untuk gambar ketiga. Telefon sinb berdering memaparkan nama my moonbin.
"hish kacau betul" kata jhope kembali ke kerjanya.
Baru dia nak ambik gambar telefon sinb berdering semula dengan nama yang sama.
"yaish jjinja. Again" tanpa buang masa jhope segera mengambil telefon sinb lalu menjawab.
Moonbin:yaish sinb yaa nape susah sangat nak angkat call. Kau kat mana ni. Asal kau tak de kat rumah. Kau jangan buat aku risau bole tak. (nada penuh kerisauan.)
Jhope: sinb tidur.
YOU ARE READING
[Who's Your Lover]✨JUNGHOSEOK✨
Fiksi PenggemarSticky note dari pemberi misteri. Bile baik, baik sangat. Kalau jahat, jahat sangat. . . . . 🥐bahasa pasar merata 🥐penulisan ikut mood