Sinb pov
Tepat pukul 8 malam kereta jhope memasuki kawasan perumahan rumah aku
Selepas diberhentikan oleh jhope dihadapan rumah aku segera mencapai barang barang yang terletak di tempat duduk belakang.
"hoseok ah gomawo..." kataku sebelum melangkah keluar.
Baru sahaja kakiku nak pijak bumi jhope memanggil namaku.
Aku segera menoleh dan memandang jhope.
"ni ada orang pas kat aku." kata jhope menghulurkan sticky note berwarna merah epal dan kotak kecil berwarna biru muda
Sinb memerhati tulisan yang tertera diatas sticky note tersebut .
Nice day because you by my side..
Epal
Aku melepaskan keluhan berat lalu mengambil huluran jhope.
"eunbi.." panggil jhope lagi.
"ingat hargai orang yang sayang kau." kata jhope sebaik sahaja aku menghadapnya.
"tengok lah dulu macam mana" balas ku kemudian keluar dari perut kereta.
Selepas kereta jhope hilang dari pandangan aku segera masuk.
Tiba di bilik aku segera menghempas tubuhku diatas katil lalu menutup mukaku dengan bantal.
'kenapa jhope..jangan la buat aku suka kat kau.' aku menampar nampar muka ku.
Tiba tiba satu persatu perkara yang baik jhope buat datang.
"jhope kenapa kau asyik suruh aku suka orang yang aku tak kenal." rungut ku.
Aku meramas rambut ku stress.
Aku cuba melelapkan mata. Tapi aku kembali tersedar apabila teringat akan kotak yang diberi oleh jhope.
Aku segera menuju kearah meja belajarku lalu mencapai kotak kecil biru muda itu.
Perlahan lahan ku buka untuk melihat isi dalamnya. Aku menarik keluar rambut panjang yang diikat kemas lalu menyelak rambut tersebut aku meletakkan semula rambut tersebut dengan pantas kerana terdapat darah yang banyak pada rambut tersebut. (tak de la aku tipu je)
Aku mengambil gelang tangan yang terukir huruf s.
"kau sape ek sebnarnya" soalku bodoh meminta jawapan daripada bende tak bernyawa.
Aku meletakkan semula gelang tersebut ketempat asalnya lalu menyimpannya bersama sticky note yang lain.
End sinb pov
Sampai dirumah jhope segera membersihkan dirinya.
Telefon yang berdering minta diangkat tidak diendahkan.
Kali kelima ia berdering jhope segera mengambil telefon teesebut lalu mengangkat panggilan.
Jhope hanya diam menunggu pemanggil memulakan bicara
"ni sinb kan.?" soal pemanggil.
"ni sape?" soal jhope semula.
"ni hongjoong. Sinb ada tak ajusshi"soal hongjoong.
Jhope memejamkan matanya untuk mengingati wajah hongjoong.
'oo ni laki yang borak ngan eunbi tadi' kata hatinya.
"oo kau.dia tengah mandi." jawab jhope bersahaja.
"kalau macam tu ajusshi cakap kat dia yang saya call boleh."
"aku bukan ajusshi. Aku namjachigu dia." balas jhope lalu menutup panggilan.
"serabut betul dia ni " rungut jhope kemudian menghempas badannya ke katil.
Tak sampai bape minit baring telefonnya berdering lagi dengan memaparkan no yang sama.
Jhope mengangkat lalu membuka loud speaker.
"woi kau buat apa dengan sinb hah?!" jerit hongjoong.
"kau tu nk apa lagi?" balas jhope.
"aku nk tau mana sinb. Kenapa kau pegang fon dia. Macam mana kau tau yang dia tegah mandi. Kau duduk serumah ngan dia ke?"
"kalau serumah pun tak kacau kau kan."-jhope.
"mwo? Kenapa serumah" soal hongjoong terkejut
"kau sibuk kenapa. Aku bukan jenis rosakkan anak orang macam kau la" balas jhope lagi.
"aku nak bercakap ngan sinb skarang. Dia kat dapur tengah susun barang dapur." balas jhope bersahaja .
"kau ingat aku percaya cakap kau."
"okey kau tunggu kejap."
Jhope keluar dari biliknya lalu berdiri sitepi beranda yang membolehkan dirinya menghadap dapur rumahnya.
"sayang...yeobo....chagi...." jerit jhope.
"waee...." balas seseorang dari dapur.
"sini jap." kata jhope lagi
"aku busy la!"
"so kau dengar ke tak." soal jhope kembali ke biliknya.
Tanpa disuruh hongjoong segera menamatkan panggilan.
Jhope tersenyum puas. Dia membetulakan posisi tidurnya supaya lebih selesa
Baru je nak lelapkan mata seseorang mengetuk pintu bilikny.
"bukak jelah" kata jhope malas nak bergerak.
Yerin menjengul kepalanya ke dalam bilik jhope.
"kau panggil aku ke tadi?" soal yerin.
"bila masa ketika mana pulak" balas jhope.
"oo takpe lah" kata yerin menutup kembali pintu bilik jhope.
YOU ARE READING
[Who's Your Lover]✨JUNGHOSEOK✨
FanfictionSticky note dari pemberi misteri. Bile baik, baik sangat. Kalau jahat, jahat sangat. . . . . 🥐bahasa pasar merata 🥐penulisan ikut mood