Jhope pov
Selepas tamat je kelas subjek tambahan aku segera menuju kearah parking kereta.
Aku segera menekan punat buka pada kunci kereta audi itu.
Apabila aku masuk aku baru tersedar laci yang ada dlam kereta aku tidak ku tutup.
Lepas aku menutup laci tersebut. Aku mula bersedia untuk menghidupkan enjin keretaku.
Tapi pergerakkan aku terhenti apabila melihat seorang classmate perempuan aku sinb yang sedang kalut berjalan kearah kereta yang berada disebelahku. keretanya mungkin
"kenapa ngan dia ni?" tanyaku kepada diriku sendiri.
Aku hanya memerhatikan gerak gerinya sehingga dia betul betul berada diantara kereta ku dan keretanya mungkin.
Dia menekan punat kunci keretanya lalu lock pintu keretanya terbuka.
Sewaktu dia mahu meloloskan diri kedalam kereta aku tergelak kecil melihat kepalanya yang terhantuk dengan bumbung kereta.
Dia buat aku tergelak lebih kuat apabila dia memukul dan memarahi bumbung tu kerana membuat kepalanya sakit.
Sinb menggosok gosok kepalanya dan segera menghidupkan enjin kereta dan berlalu.
"Comel."satu perkataan yang tiba tiba keluar dari dalam mulut aku.
Aku cepat2 sedarkan diri dan menarik pedal minyak supaya kereta dijalnkan.
End jhope pov
Sinb pov
"alaa time aku tgh lambatlaa memcam nak jadi."Aku berjalan dengan penuh kekalutan kerana risau abangku taeyong tunggu lama di airport.
Aku segra mendaoatlan kunci keretaku di dalam beg galas sekolah lalu melajukan langkah kearah kereta.
Aku berdiri diantara keretaku dan kereta audi entah sape punya tah.
Aku segera menukan punat hijau yang ada pada kunci keretaku untuk membuka kunci pintu kereta.
Ketika aku ingin meloloskan diri kedalam perut keteta kepalaku terhantuk agak kuat keatas bumbung keretaku itu.
"hish laa sakit tau tak.kau tak kesian ke kat aku. Dah la aku ni tgah lambat pastu kau pulak buat masalah ngan aku." aku mnggosok-gosok kepalaku yang sakit akibat terhantuk tadi.
Lepas je habis babak pasal kepala terhantuk aku terus hidupkan enjin kereta dan memecut laju keluar dari kawasan sekolah.
Lima minit aku bawak kete aku dah sampai rumah. Boleh masuk book of record ni.
Bapak laju aku bawak. Taeyong kalau aku mati siap kau.
"Ada seorang remaja perempuan mengalami kemalangan yang teruk sehingga menyebabkan dia mati di tempat kejadian. Punca kejadian telah disiasat dan kajian mendapati bahawa dia sedang rushing untuk mengambil abang tirinya lee taeyong yang kini baru pulang dari uk di airport sehingga menyebabkan dia membawa kereta dengan kelajuan tak sepatutnya." kataku seperti pembaca berita.
Ish apa aku mengarut nii. Aku segera keluar dari kereta lalu masuk ke dalam rumah aku. Kemudian segera ke bilikku untuk menyergarkan diri dan menyalin pakaian yang sesuai.
SkippTepat pukul 4 petang aku dah terpacak kat lapangan terbang incheon menunggu ketibaan abang aku lee taeyong.
Dia ni bukan abang betul pun. Dia cuma abang tiri aku. Eomma kandung aku meninggal waktu aku umur 15. Pastu appa kawin dengan eomma lee taeyong.
Waktu first aku boleh je terima appa nak kawin lain and aku oun terima eomma aku ngan hati yang terbuka sebab aku faham yang appa perlukan kasih sayang seorang perempuan iaitu isteri.
Cuma waktu tu aku tak leh terima yang aku akan ada abang yela.. Aku kan dah biasa jadi anak tunggal. Aku takut appa lebihkan abang tiri aku dari aku.
Aku pikir aku je..rupanya dia pun tak boleh terima kenyataan.
Tapi lepas satu kejadian yang satu kejadian yang memberi kesan agak dalam kepada taeyong jadi and aku heroinnya kami semakin rapat.
YOU ARE READING
[Who's Your Lover]✨JUNGHOSEOK✨
FanfictionSticky note dari pemberi misteri. Bile baik, baik sangat. Kalau jahat, jahat sangat. . . . . 🥐bahasa pasar merata 🥐penulisan ikut mood