bab 27

2 0 0
                                    

Jhope berhenti secara mengejut menyebabkan sinb terlanggar belakang badannya.

"adui. Ya.. Jung hoseok sakit la." kata sinb menggosok hidungnya.

"pergi la masuk." kata jhope.

sinb mengangkat kepalanya.

"nak buat apa kat sini." soal sinb.

"kau kata tadi nak beli lipbalm. Masuk la"

"waaa serious la. Thanks!" balas sinb lalu memeluk jhope selama 2 saat kemudian masuk kedalam wattson.

Jhope memegang dadanya lalu memukul perlahan.

'jantung kau tak payah nak gedik sangat' bisik hati jhope.

"hoseok sini lahh" panggil sinb dari dalam kedai.

Jhope kembali meletakkan tangannya kedalam poket dan mengatur langkah kearah sinb.

jhope mengambil satu lipbalm lalu meniliknya.

"nah ambikni." kata jhope menhulurkan lipbalm berbentuk avocado.

"HAHAHAHA. Michosso? Takkan la aku nak pakai lipbalm budak budak." kata sinb sambil ketawa.

"ouh. Mana aku tau." jhope meletakkan kembali lipbalm tersebut. Dia menggosok belakang lehernya kerana malu.

Jhope melirik jam tangannya.

"sinb yaa... Lama lagi ke" soal jhope dah mula bosan 15 minit kat tempat yang sama.

"nak tangan kau jap."pinta sinb.

"nak buat apa ." soal jhope pelik.

"bagi jelah" balas sinb lalu menarik tangan kiri jhope keluar dari poket seluarnya.

Sinb mencalit lipgloss neutral di tangan jhope lalu meniliknya.

"okey tk warna ni?" soal sinb.

Jhope yang terpaku ngan tindakan sinb kembali sedar ke realiti.

"aah apa tadi?" soal jhope kelihatan terpinga pinga.

"ini warna ok tak macha" jawab sinb dalam slang india.

"oo ok ok. Kau dah siap ke belum ni. Cepat sikit aku nak hantar kau balik" kata jhope lalu clearkan tekaknya.

"hm kejap."

dia mengeluarkan telefonnya lalu mendail no moonbin
MY MOONBIN

Moonbin:wae vc aku?.
Sinb:pilihkan kaler lipgloss
Moonbin:aik.. Kau pergi ngan sape?
Sinb:jhope...cepatla pilihkan kaler.

Sinb menunjukkan lengan jhope yang mempunyai 4 calitan lipgloss.

Sinb:mana satu?
Moonbin:kau bole pakai ke jenama tu?
Sinb:boleh laa. Yang mane sesuai.

"baik kau ajak dia je pergi sini." rungut jhope perlahan

Moonbin: hm. Semua sesuai ngan kau.
Sinb:ku beli semua la ek.
Moonbin:tona yang paling merah tu tak payah. Nanti kau jadi makcik makcik.
Sinb:ok bye. Thank you.


Sinb melihat 3 batang lipbalm berwarna ditangannya.

"hm. Cukup la ni." kata sinb menuju ke kaunter.

"berapa ye?" soal jhope mengeluarkan walletnya.

Sinb memandang jhope lalu berkata "tak payah la aku bayar sendiri."

"tak pe aku bayarkan."balas jhope

"tak payah la." balas sinb menolak tangan jhope ke tepi.

"tak pe la dik boyfriend kamu nak blanja kan." kata juruwang itu.

"kak dia buk~"

"aip dengar tak tu. Sekali sekala boyfriend belanja" balas jhope memandang tepat ke mata sinb.

Sinb hanya mengikut sahaja arahan tersebut lalu menyimpan semula duitnya.

"terima kasih dik.. Datang lagi"

Sinb hanya menunduk hormat tanda membalas terima kasihnya manakala jhope hanya berlalu pergi dengan seplastik lipbalmnya.

Sinb berjalan di belakang jhope sambil berpeluk tubuh. Dia memerhati pemandang dari belakang jhope sambil otaknya ligat fikir.

'kadang aku pelik ngan dia ni. Kejap baik.. Kejap jahat...ke dia ni split identity. Tak pun aku yang ada split identity aku pergi ke  dunia lain sebb tu aku kenal orang yang berlainan. So mana satu aku punya dunia betul. Jhope baik ke jhope jahat." gumam hati sinb.

Tanpa sinb sedari dia sedang terduduk diatas lantai mall sekaligus mendapat perhatian beberapa orang yang lalu.

Jhope yang menyedari sinb tiada disisi segera menoleh kebelakang  dan melihat sinb sedang meraup mukanya.

"apa pulak kali ni" rungut jhope lalu berlari anak ke arah sinb.

Jhope memegang kedua dua belah bahu sinb lalu mengangkat mukanya perlahan.

"are u okey?" soal jhope.

"hoseok ah. Aku ada kat dunia yang nyata ke tak ni?" soal sinb lesu.

Jhope memalingkan mukanya dari sinb lalu membuat muka geram.

"hoseok ah.. Cuba kau lempang aku. Aku kat dunia nyata kan." kata sinb lagi.

"hwang eunbi. Bukan setakat lempang je aku boleh sepak kau bnyk kali kalau kau nak tau ni dunia nyata atau tak." balas jhope geram.

"oo aku kat dunia nyata la." balas sinb lalu bangun perlahan lahan dan berlalu.

"dalam ramai ramai kenapa dia ek?" jhope hanya mampu melepaskan keluhan besar dengan karenah sinb.

[Who's Your Lover]✨JUNGHOSEOK✨Where stories live. Discover now