"Unnie!!" jerit sinb dalam keadaan mulutnya ditutup dengan tangannya.
"Sinb yaa. Why marah unnie. Terkejut unnie tau tak." Kata sowon lalu menarik sinb ke dalam pelukannya.
Sinb membalas pelukan sowon erat.
"Sorry la unnie. Sinb ingatkan si beluncas tadi. Tu yang sinb geram tu." kata sinb manja.
Sinb menarik sowon masuk kedalam rumah lalu duduk di sofa.
"Hah? Si beluncas? Sape tu?" soal sowon mengerutkan dahinya.
"Alah unnie takkan tak tau lagi sape. Pompuan yang suka sangat menggatal ngan abang orng la" kata sinb.
"Seulgi?" teka sowon
Sinb hanya mengangguk sebagai jawapan.
" Ada ada jelah sinb ni"
"Patotlah riuh sngat ada awak rupanya." sampuk taeyong yang baru turun dari biliknya.
Sowon dan sinb memandang kearah taeyong serentak.
"ehem ehem sinb jangan peluk lama sangat yeoja oppa tu." kata taeyong dengan nada jeles.
Sinb menjeling taeyong penuh menyampah.
Taeyong mengambil tempat di sebelah sinb lalu mengetuk bahu sinb.
"Sinb boleh oppa tanya something tak.?" soal taeyong
"Tanye jela"
"Sinb ke yang baru balik korea atau oppa yang baru balik korea."perli taeyong.
"Ye oppa."
"So...move please.Let me hug my yeoja pulak." kata taeyong sambil menolak sinb untuk bangun.
Taeyong yang baru sahaja ingin memeluk sowon segera menghentikan perlakuannya kerana sowon terlebih dahulu bangun lalu menarik sinb menuju ke dapur.
"oppa werkk!"ejek sinb.
"yahh sinb sojung!"jerit taeyong apabila melihat mereka berlalu.
Sowon mengeluarkan kepalanya dari pintu dapur. "Mian taeyong oppa~" kata sowon buat muka comel.
"yah sowon! Nasib comel" kata taeyong.Author pov
So sowon or name betul dia adalah kim sojung adalah yeojachigu kepada abang sinb. Tadi tengok cam sweet je kan.
Memang sweet la sebab dorang ni saling menyayangi plus setia gile nak mati.
Cer korang imagine kalau namja kau belajar kat luar negara and namja kau tu pulak hensem. Ramai nak kat namja tu gadis hidung mancung,kaki panjang semua jenis gadis ada tapi dia tetap nak kat yeoja dia.
Pastu yang si yeoja ni pulak ada dalam negara and si yeoja ni pulak cantik. Ramai gile nak kat yeoja tu tapi dia tetap nak kat namja dia sorang je walau jauh.
Lagi satu dorang ni even jarang contact tetap percaya ngan diri memasing. Hushh alangkah indah kalau ianya realiti dalam hidup kita tapi tulah.. Cuma rekaan semata-mata.
Tapi jgan salah paham pulak yang ditulis tadi tu jadi dalam cite ni. Dalam hidup kita yang agak sukar untuk jadi.
End author pov
"taeyong oppa. Jom makan" panggil sowon.
"mwo? Bila awak masak?" soal taeyong pelik.
"saya bawak dari rumah la. Sinb yang panaskan balik" balas sowon.
Sinb yang berada di hadapan dapur gas segera berpusing lalu memeluk tubuh sambil mengangkat kening tanda bangga.
"eleh bukannya kau yang masak pun. Tolong panaskan je." kata taeyong.
"awak pernah dengar tak pepatah yang kerbau yang buat lembu dapat nama." sambung taeyong lagi.
Sowon hanya menganguk lalu membuat sign kenapa.
"ni la contohnya. Awak yang buat orang lain sibuk nak menumpang."balas taeyong lagi.
"Oppa ni kenapa. Lepasni kalau si beluncas tu datang kat oppa. Sinb takkan lawan dah." kata sinb merajuk.
"wei wei ala sin oppa gurau je."
"tau takot" balas sinb bangga.
Sowon yang berada di samping taeyong hanya mampu ketawa melihat gelagat dua beradik itu.
YOU ARE READING
[Who's Your Lover]✨JUNGHOSEOK✨
FanfictionSticky note dari pemberi misteri. Bile baik, baik sangat. Kalau jahat, jahat sangat. . . . . 🥐bahasa pasar merata 🥐penulisan ikut mood