" um awak jay kan? " , soal satu suara. Jay menoleh dan memandang seorang gadis itu dengan senyuman tipis.
Gadis itu ingin sahaja menjerit suka apabila dia menerima senyuman kecil dari jay. Walaupun ianya hanyalah senyuman tipis tapi dia perlu beruntung kerana senyuman seorang jay ini amat lah sukar bagi sesiapa untuk melihatnya.
" hi, nama saya shuhua. Saya perunding rumah bawah team tuan kim namjoon. Kalau awak tak kisah, sudi tak awak jadi kawan saya? " , soal shuhua berhati hati. Jay menganggukkan kecil tanda dia sudi menjadi rakan gadis tersebut iaitu shuhua.
" uwah! Daebak! By the way, saya suka cara awak " , puji shuhua. Jay mengerutkan dahinya tidak faham.
" i mean your fashion, walaupun awak lelaki awak tetap bersolek dan confident. Saya suka eye liner awak, zapp tajam! Setajam pandangan mata awak hehe " , puji shuhua. Jay menggaru belakang lehernya dengan sengihan kecil.
" jay! Meh sini! " , panggil soyeon dari meja makan ruang makan resort. Jay menundukkan tubuhnya sedikit pada shuhua tanda dia perlu pergi lalu dia pun pergi kearah soyeon.
" eo, kenapa panggil aku? " , soal jay lalu mengambil duduk disebelah soyeon.
" takde aku nak selamatkan kau dari shuhua je. Dia tu nampak je baik, tapi kau kena hati hati— pakar pengorek rahsia tu " , balas soyeon. Mulut jay membentuk 'O' sambil mengangguk kecil tanda faham.
" kau dah makan ke belum? Sibuk merayap je dari tadi " , soal vernon sambil duduk disebelah kanan jay.
" dah, aku makan tak banyak " , balas jay sambil memeluk tubuh.
" yang bos tu sibuk pandang kita dari tadi tu dah kenapa? " , soal soyeon setelah dia perasan pandangan mata taehyung terarah pada meja yang di duduki mereka.
" hm tak tahu. Dia memang dari tadi lagi asyik usya sini je " , balas vernon lalu menyumbat sekeping daging ke dalam mulutnya.
" pelik.. tapi biarlah " , kata soyeon lalu sambung makan.
" um hi soyeon " , satu suara garau dan sexy menegur soyeon dari belakang.
Soyeon menoleh kebelakang dan jelas ianya namjoon yang menegurnya bersertakan dengan senyuman yang manis.
YOU ARE READING
CATFISHING • KTH
FanfictionAku kini sudah mengambil alih syarikat appa aku selepas aku berjaya mendapatkan phd dalam bidang perniagaan dan pembinaan di united kingdom. Semua pekerja appa sangat baik terhadap aku, mereka semua memberi kerjasama yang baik. Mereka semua amat per...