6 | bizalomjáték

397 28 7
                                    

TANÁCSTALANUL ÁLLTAM AZ EBÉDLŐ KÖZEPÉN, KEZEMBEN A TÁLCÁMMAL, a rajta lévő olcsónak, ugyanakkor finomnak tűnő ételemmel, és halvány fogalmam sem volt, hova üljek

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TANÁCSTALANUL ÁLLTAM AZ EBÉDLŐ KÖZEPÉN, KEZEMBEN A TÁLCÁMMAL, a rajta lévő olcsónak, ugyanakkor finomnak tűnő ételemmel, és halvány fogalmam sem volt, hova üljek. Senkit nem láttam az osztálytársaim közül, a szociális készségeim pedig meg sem közelítették azt a szintet, hogy teljesen idegenek asztalához csatlakozzak, így maradt a szerencsétlenül álldogálás egyhelyben, megmentőre várva.

– Hé, odaülsz hozzánk? – érintette meg valaki a vállam hátulról, ezzel egyhe szívinfarktust okozva nekem. Az ijedtségtől sikkantottam egyet, mire a közelben ebédlő összes diák rámnézett. Na ennyit arról, hogy nem égetem le magam már az első napon...

Vöröslő fejjel meredtem a kedvesen mosolygó Uraraka-ra, aki apró kezével az étkező másik oldalára mutatott; szinte a legtávolabbi sarokban Midoriya, és Iida-kun hadonászott eszeveszettül, így próbálva meg felhívni a figyelmem. Noha szívem szerint ehhez a társasághoz csatlakoztam volna utoljára, emlékeztettem magam a börtönben kapott hideg, ízetlen ételekre, és a koszos fémasztalokra, majd kelletlenül követtem az idő közben a helye felé induló megmentőmet.

Zavartan húztam ki a még szabad sárga széket, majd az asztalnál ülők kíváncsi pillantásai kereszttüzében ráültem. Az ülőalkalmatosság lapja hűvös volt, ahogy csupasz combom hozzáért; zavartan kezdtem el a szoknyámat a bőröm alá igazgatni - legalább addig sem kellett a többiekkel foglalkoznom. A már-már kínosan hosszúra nyúlt szenvedésem után, szememet szigorúan az ebédemen tartva, bambusz evőpálcikáim segítségével a számhoz emeltem az első falatot. Egyszerű zöldséges rizs volt, mégis majdnem sírva fakadtam; azt se tudom, mikor ettem utoljára ilyet!

A Hizumi-ban eltöltött hónapjaim alatt napi fél órát találkozhattam a többi rabbal – mégpedig ebédidőben. Természetesen ilyenkor rengeteg őr felügyelte a helyet, és olcsó, műanyag kanalakon kívül semmi evőeszközt nem kaptunk, ráadásul hivatalosan a beszéd is tilos volt – mégis hetente keveredtem bele valami ostoba veszekedésbe az ott tartózkodókkal. Az U.A.-sokkal ellentétben itt mindenki tisztában volt azzal, ki vagyok; a Bábmester, az őrült rablógyilkos lánya, a fogoly, akit teljesen elkülönítettek, és még az igazgató is tart tőle. Nem tudom biztosan, ezek közül az információk közül melyik serkentette fel a kiskorú bűnözők vágyát arra, hogy belémkössenek, de szinte versenyt csináltak abból, ki tud leghamarabb elkezdeni cseszegetni. Persze féltek is tőlem a maguk módján, de a Hazumi-ban csak anyám miatt számítottam súlyos esetnek; akiket ide zártak, mind sokkal komolyabb vétségeket követtek el holmi bolti lopásnál, vagy vandálkodásnál, így olyan kis apróságok, mint a rossz hírnevem, nem ijesztette el őket.

– Yoshiko-chan, minden rendben?

Zavartan néztem körbe, a hang forrását keresve, majd szemem megállapodott Midoriya-n. A fiú aggódva nézett rám, és a tálcám előtt heverő, elejtett rizsszemekre.

– Hoppá, elbambultam – dünnyögtem ellenségesen.

Végre megfogalmazódott bennem, mi irritál annyira Deku-ban – a szöges ellentétem volt. Kedves, lelkes, naiv, erő alapú képességgel; az ideális hős jelölt. És én sosem lehetek olyan, mint ő; automatikusan a rosszat feltételeztem az emberekről, és képtelen voltam megbízni bennük, ami a viselkedésemen is meglátszott, ráadásul a képességem nem harcra termett. És hiába edzettem, tanultam különböző harcstílusokat, a robottal folytatott küzdelem ráébredsztett, mennyire igaza van anyámnak. A képességem nem hősködésre való.

HYPNOSIS | bakugou k.Where stories live. Discover now