Speaker annoucment:
"PERHATIAN KEPADA SEMUA PELAJAR , SILA BERKUMPUL DI DEWAN DENGAN SEGERA. ARAHAN CIKGU RAZAK"
Suasana di blok akedemik mula riuh dengan suara para pelajar yang sedang bergerak ke dewan. Ada yang gementar , ada yang teruja, ada juga yang "fly"😂.
Di dewan:
Para pelajar memasuki dewan dan duduk mengikut tingkatan. Farish dan rakan-rakannya memasuki dewan dan trus berlari ke kawasan beraircond.
Aiman: Wah sejukknyaaa , x sia² kita lari ke sini.
Kelihatan para guru telah memenuhi pentas dewan dan para pengawas pun telah mula menjalankan tugas , iaitu mengarah para pelajar untuk duduk di tempat yang disediakan.
Perhimpunan dimulakan dengan nyanyian Negaraku. Para pelajar berdiri tegak sambil menyanyikan lagu Negaraku. Setelah habis nyanyian para pelajar diminta duduk.
Guru Besar: Selamat pagi murid² , hrini kita terpaksa mengadakan perhimpunan mengejut kerana hari ini ialah hari terakhir kamu semua sekolah betul?
Murid-murid membalas dan mula membuat bising kerana terlalu teruja. Ada yang telah rancang untuk ke luar negara , ada juga yang telah rancang untuk bercuti bersama rakan².
Farish dan rakan-rakannya telah rancang untuk bercuti ke Pulau Langkawi. Mereka telah tempah tempat penginapan. Ayah Aiman telah bayar segala bayaran yang dikenakan. Transport ke Pulau Langkawi pon telah Ayah Aiman bayarkan.
Kimi: Weyh korang nk tau something tak?
Farish , Aiman dan Harriz berpaling ke arah Kimi.
Kimi: Aku dengar cerita yang Abg Ahmad and the geng pergi vacation dkt Pulau Langkawi gak tpi x tahu bila.
Farish dan Aiman: SRS LA?!
Semua pelajar berpaling ke arah mereka berdua yang tertinggikan suara. Farish dan Aiman hanya tertunduk malu.
YOU ARE READING
Farish
RomanceNovel ini menceritakan tentang Farish yang dilamun cinta. Tetapi pelbagai halangan dan rintangan yang dia perlu tempuhi.