Sakit 2

10.8K 108 27
                                    

Doktor: Sebenarnya Farish ada penyakit...

Datin: Abg!! Anak kita dh sedar!!!

Doktor yang sedang berbincang dgn datok bergegas ke Private room Farish...

Aniq: syang? Syang ok x ni??!!! Syg reapon pls..

Farish: A-abg...kita kat mna? Kenapa ada wayar dkt tgn syg...

Pintu bilik dibuka dgn pantas lalu doktor memeriksa keadaan Farish...

Doktor: Alhamdulilah... Ank datuk semakin pulih.... Dia perlukan sedikit rehat di sini... Jdi mungkin minggu dwpan dia dah boleh discharge.

Datin: Alhamdulilah... Terima kasih doktor.... Kalau doktor x tlong , apalah jdinya dkt Farish....

Doktor: Sama-sama... Baiklah datuk boleh ke bilik saya? Kita perlu sambung pembincangan...

~Di bilik doktor~

Doktor: Jdi keadaan Farish semakin pulih dan saya agak hairan sebenarnya...

Datuk: kenapa doktor? Ank sya ada symptoms yg teruk ke doktor?

Doktor: Mengikut ujian darah dan lain²... Penyakit Farish masih belum dapat dikesan... Tetapi... Yang hairannya penyakit mcm ni selalunya disebabkan sperma di dlam badan...

Datuk: Yelah doktor... Ank syakan lelaki....

Doktor: Bukan itu maksud sya datuk... Kandungan sperma itu dri badan org lain dan dimasukkan ke dalam badan Farish..

Datuk: Jdi maksud doktor, Farish pernah melakukan seks dgn lelaki? Tak mungkin kot doktor...

Doktor: Hmm mungkin jgk.. tpi x pe. Nnti saya akan buat ujian dna dalaman dia untuk check sma ada penyakit lain atau sperma individu lain dlm bdn dia....

~Bilik Private Farish~

Datin: Farish... Adik ada sakit apa² ke? Kenapa x bgtau mama? Kan dh susahkan org...

Farish: Farish x da skit apa pon lah... Cuma hritu maybe sbb pnat kot beraya....

Aniq: Mama pergi lah rehat dulu.. nnti aniq jgakan Farish..

Datin: hmm.. baiklah. Jaga farish elok² eh...

Datin keluar dari bilik lalu pergi meninggalkan mereka berdua.

Farish: Tenkiu tau jgakan syg.

Aniq yang melihat kearah pintu menoleh ke arah Farish dgn muka yg serius.

Aniq: sekarang jujur dgn abg sapa yg buat benda ni dkt farish?

Farish: bendi ni? Benda apa?

Aniq: Doktor ckp dlm bdn farish ada kandungan sperma lelaki lain dan menyebabkan farish jatuh sakit. And x mungkin abg sbb.... Abg x pernah seksa syg smpai mcm ni...

Farish: Er... Umm....

Aniq: JUJUR SKRG!!!!

Aniq meninggikan suaranya kepada Farish.

Farish: Plsla abg.. syg x tahu apa².. trust me.

Aniq: Dahla abg dh malas nk dgr alasan syg.. start from now, were nothing...

Farish: A-Abg!! Jgn tinggalkan syg pls.. abgg..

Aniq melangkah keluar dri bilik Farish tanpa menoleh ke arah Farish.

Farish hnya menangis di dlm biliknya sambil memikir apa yang telah dia lakukan....

Bersambung. .

P/s: ello guys! Sorry tau lambat guler update sbb ada masalah sikit. And maybe next part pown lmbat lgi KOWT.. x tau la klu saya ada free time saya buat story bru eh.. ok bye.. luv you guys <3

FarishWhere stories live. Discover now