Setelah sekian lama di kem kini tiba masanya untuk pulang ke asrama. Iaitu masa yang sgt ditungggu² oleh Farish. Yelah, dkt kem mna ada geng...
Jam menunjukkan tepat jam 10 pagi. Selepas sarapan bas sekolah pon tiba...
Kali ni mereka boleh duduk random, pilih je nak duduk mna. Farish memilih seat yang agak hujung sbb nk relax.Tak lama kemudian, Ahmad memasuki bas dan berfikir sebentar untuk memilih seat.
Ahmad: Nak duduk mana eh? Sebelah Farish? X kot...
Ahmad memilih seat di hadapan sbb selepas kejadian mlm tu, dia dah x berckp dgn Farish. Sbb Farish marah gilerrrr kat dia.
Akhirnya, kelibat Aniq pon muncul dihadapan. Farish ingin membuat Ahamd jealous dia memanggil Aniq agar duduk disebelahnya.
Farish: Aniq!!! Sini²!! Meh duk sebelah aku..
Aniq hnya tersenyum dan menuju ke arah Farish... Ahmad hnya melihat Aniq melepasinya. Ahmad dah mula rasa panas baran... Tpi x lah lepaskannya dlm bas tu...
Semasa dalam bas, Aniq dan Farish berbual mesra mcm BFF padahal selama ni nak bukak mulut semasa sendiri pon takut.
Aniq: Uhhh Farish...
Farish: Yes ma boii..
Aniq: Did you get the answer for my question?
Farish: Question? Which one?
Aniq: Nevermind....
Selepas itu mereka hanya terdiam. Aniq mengeluarkan mp3 nya lalu mengambil earphone dan letakkannya di telinga.
Farish: Aniq...... (Nada yang acah comel)
Aniq menoleh mukanya dan melihat Farish yang membuat muka comel dan dia faham apa maksudnya. Aniq menghulurkan sebelah earphone kepada Farish dan Farish pon memakainya.
Setelah 5 minit mendenger lagu, Farish jadi mengantuk dan tertidur di bahu Aniq... Aniq melihat muka Farish yang di sebelahnya..
Aniq: Buat pertama kali aku cakap ni tapi kau mmg comela... ( Berbisik )
Farish: Apa kau ckp? X dgr la...
Aniq: Ishhh kau ni, buat aku terkejut je. Dah tidurr..
Farish hanya mendengar dan meletakkan kepalanya di bahu Aniq.... Kali ini Aniq terpandang sekali lagi muka Farish...
Aniq: Bila kau nak terima aku dalam hidup kau? Haishhhh.....😞 (Perlahan jerr)
Aniq merenung lama bibir pink Farish dan ingin menciumnya. Dia merapatkan mukanya dgn muka Farish. Belum sempat Aniq mencium, Farish menarik muka Aniq dan bibir mereka bertembung......
Aniq: Baby will you be mine?
Farish: I'm yours Aniq....
Aniq: Really?! Wait....
Aniq mengambil cincin yang dibelinya lalu melutut dihadapan Farish..
Aniq: I prepare this before the camp and I think right now is the best time.Will you be mine?
Farish mcm terkejut, gementar, teruja dan rasa mcm Aniq ni sweet.
Farish: Yes!!
Aniq menyarung cincin tersebut ke jari Farish. Aniq bangun lalu sambung mencium Farish....
Bersambung.......
P/S: Aniq ni sweetkan.... Yelah prepare siap². Oklah, jgn lupa vote and follow my acc for next update....
YOU ARE READING
Farish
RomanceNovel ini menceritakan tentang Farish yang dilamun cinta. Tetapi pelbagai halangan dan rintangan yang dia perlu tempuhi.