Esok lusa dah nak raya, family Farish bercadang nak ke Karnival Raya untuk membeli pakaian raya. Walaupun keluarga Farish ialah org yg senang tetapi diorang suka berjimat. Buat apa klu beli baju RM 100 keatas sedangkan baju dkt karnival lebih murah dri tu.
Aniq dijadikan ank angkat oleh Dato Khairul bru² ni. So Ofc la Aniq ikut diorang shopping..
Dato: So... Aniq, Farish pilih je yg mna suka, asalkan warna hitam.
Tahun ni family diorang bertemakan warna hitam. Dalam sejarah family Dato Khairuk, x pernah family diorang x pkai sedondon waktu first day raya.
Aniq membelek-belek baju di sebuah kedai yang harganya agak berpatutan. Farish? Kedai makanan la jawabnya. Setial tahun, Farish mesti beli sosej or any food dekat kedai makanan untuk dibawa smbil shopping dkt karnival ni.
Aniq: Syg... You ni, daddy srh bli bju you mkn plkk..
Farish: Biar la.. saya nk berisi sikit sbb nnti bru puas you tebuk I. Ketat giteww....
Aniq tersenggeh melihat perangai Farish yang kebudak-budakkan itu. Aniq menuju ke sebuah kedai yang tidak jauh dri kedai makanan yang disinggah oleh Farish.
Tengah Aniq membelek-belek baju, tiba² di ternampak.....
"Danial?!"
Throwback....
Aniq: You... Plss.. forgive me.....
Danial: Nak forgive you? Buat apa?! X payah nk merayu sgt. I dah ada org lain AND org tu lebih elok dri you.
Aniq: I know you're kidding right? Plsss... Forgive mee.... Give me a chance to explain...
Danial: IF I SAY STOP, STOP PLSS!!!! You ni menyemak jer! Sekarang ni pls, leave me! Kita dah x dak apa² pownn. You mmg x da buat apa² salah tapi I yang nk sbb I dh puas dgn you. Look this is my new boyfriend now. Awak dengan saya NOTHING....
Danial meninggalkan Aniq yang masih menangis kecewa di koridor....
End of throwback
Setelah Aniq ternampak Danial di kedai tersebut, dia terus meninggalkan kedai itu.
Tiba-tiba,
"Aniq!" Jerit seseorang dri belakangnya.
Aniq pusing ke belakang dan terpampanglah wajah Danial di hadapannya.
Danial: Hi,babe.
Aniq: Hi... Kau nak ape ni?
Danial: Ala.... Jgn la mrh... Yang leoas tu biar lepas k? Know the important is I want to be with you forever....
Aniq: Apa kau ckp ni sundal?! Aku dah x suka dkt kau and aku TAKKAN pernah suka dkt kau la saitann!!!!
Tengking Aniq membuat beberapa orang sekeliling memperhati mereka. Air mata Danial mengalir di pipi.
Danial: Aniq.. pls... Forgive me. Dulu I terlalu ikutkan nafsu I. Plss forgive me.....
Aniq: Kau pergi skrg!! Aku x nak tgk muka kau lagi! Pergi!!
Tiba-tiba,
Farish muncul dri sebuah kedai dan berasa kecewa dgn apa yang dilihatnya..
Farish: Sampai hatikan you ni?!
Aniq yang tidak perasan akan Farish terus terkejut lalu ingin mengejar Faridh tetapi kakinya di peluk oleh Danial.
Aniq: Syg.. pls wait.... I can explain this...
Lama kelamaan bayang Farish hilang di dalam khalayak ramai.....
Aniq: Ini semua salah kau!! Lepaslah!! Mulai sekarang aku dh tak nk tgk muka kau lgi!! Faham!
Aniq meninggalkan Danial yang hampa. Selepas Aniq meninggalkan Danial, Danial hnya tersenyum saja..
Daniak: Kau jgn ingat kau dgn dia tu akan last forever Aniq... You will be mine soon.. hahahaahhaha....
Bersambung...
P/S: So you guys sorry la klu x brpa nk fhm part ni. Part ni mengisahkan tntg ex Aniq kembali kepada Aniq setelah meninggalkannya atas sbb dah puas. Jdi kali ni Danial ingin merampas semula Aniq dri Farish gitew... Mcm drama tv3 plk🤣... Oklah klu korang suka part ni sma² lah kita vote and dont forget tu comment for next update.... Luv you guys <3
YOU ARE READING
Farish
RomanceNovel ini menceritakan tentang Farish yang dilamun cinta. Tetapi pelbagai halangan dan rintangan yang dia perlu tempuhi.