Unbelievable

17.8K 113 3
                                    

Hari demi hari berlalu, namun hidup Farish masih seperti biasa. Malah hari ini genap sebulan dia tidak berjumpa atau terserempak dengan Ahmad. Ahmad juga sibuk dengan SPM yang bakal didudukinya.

~pengumuman dari speaker asrama~

"Perhatian kepada semua pelajar lelaki, sila ke surau sekarang juga. Saya ulang kepada semua pelajar lelaki sila ke surau sekarang juga. Arahan Cg Hassan."

Selepas sahaja pengumuman itu tamat, berpusu-pusu pelajar lelaki berlari ke surau agar tidak lewat ke sana sedangkan cikgu pun belum sampai lagi🙄.

Selepas 10 minit, kelihatan kereta BMW berwarna hitam di parking kereta surau.
Cg Hassan telah tiba lalu memasuki surau dan mengambil mic.

Cg Hassan: Assalamualaikum dan selamat malam semua.

Kami semua pon menjawab salam.

Cg Hassan: Baiklah. Tujuan cg kumpulkan korang semua kat sini ialah, cg nak maklumkan Sekolah ************ ***** telah menganjurkan kem untuk setiap tingkatan DAN cg dah pilih beberapa orang dri setiap batch untuk ke kem. Satu batch dua orang. Jdi nma yang cg sebut sila tunggu selepas ini. Batch F1, Hazil dan Ghazali. Batch F3, Iqbal dan Harris. Batch F4 , Zafi dan Razak. Batch F5 , Ahmad dan Kimiey."

Ahmad berasa teruja kerana kimiey dan dia layak ke kem tersebut. Lagipun hanya kimiey sahaja yang menerima Ahmad sebagai kawan, yang lain tak tau lah...

"Cikgu! Batch F2?" Jerit seorang murid entah sapadia.

Cg Hassan: 'Oh saya lupa sebut yer. Maaf². Batch F2, Farish dan Aniq."

Setelah saja nama farish disebut, perasaan Farish jdi tak tentu arah. Mau tak nya, Aniq iaitu budak paling hensem dalam batch nye bersama dia DAN Ahmad pon ada jgk dkt kem tu. Fikiran Farish jadi kelam kabut.

Cg Hassan: Jdi kepada nama² yang disebut sila tunggu di dlm surau. Yang lain boleh bersurai.

Jadi, berpusu-pusu lah manusia keluar dri surau katanya sebab x nak bazir waktu cuti katanya🙄.

Cg Hassan: Ok kamu semua sila ambil perhatian ya. Nnti di kem , kamu semua perlu tinggal 2 orang dalam satu khemah. Pasangan korang yang akan tinggal dalam khemah cg tentukan agar kamu boleh mengenali lebih lagi senuor kamu ataupun junior kamu. Faham?

The else: Faham... Cg.

Cg Hassan: Baiklah, yang pertama Aniq bersama Razak. Yang kedua, Zafi bersama Kimiey. Yang ketiga, Ghazali bersama Iqbal. Yang keempat, Hazil bersama Harris. Dan akhir sekali Ahmad bersama Farish.

Farish berasa nak pitam pon ada rasa nak macam nak kelar diri pon ada. Dia tak mahu tinggal bersama Ahmad kerana dia dah and ya dia dulu mmg suka dkt Ahmad tpi sekarang x. Dan Farish jugak masih belum jawab persoalan Ahmad yang ditanya. Pening kepala Farish dibuatnya.

Ahmad mendekati Farish yang mati akal.

Ahmad: Errr... Farish awak okey?

Farish: Oh yeah, errr..... Ok². Saya pergi dulu yeah. Bai

Ahmad: Sekejap!

Belum sempat Farish lari Ahmad dah menarik tangannya.

Ahmad: Tahniah sebab dapat khemah dgn saya nnti bolehlah kita....

Farish: Tidur? Right? Saya dah tahu kita boleh tidur dalam khemah tu huhuhuhu...
Ok lah baiii...

Farish dengan selambanya meninggalkan Ahmad. Ahmad yang masih di dalam surau hanya tersenyum saja dgn sikap Farish.




FarishWhere stories live. Discover now