Ch. 3

100 8 14
                                    

"Medan Sihir Stop Spine.... Ingat lagi tak?"

~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~ •


"Ok... Masa untuk hukuman!"

Jungkook mula terkedu dengan kata-kata Taehyung. 'Hu-hukuman...?!'

"Kau! Berani kau gunakan posyen depan manusia?! Kau dah hilang akal apa?!! Macam mana kalau identiti kau terdedah, Gigi Arnab?!!"

Jungkook menelan air liurnya apabila melihat pertama kali Taehyung marah padanya.

"Ta-tapi kau pun guna sihir juga! Kau guna pentagram!!"

"Hei... Kau memang sengaja nak cari pasal dengan aku ke?" Taehyung merenung tepat ke anak mata Jungkook dengan penuh perasaan marah.

"Aku patahkan jari kau nanti!" Taehyung menarik jari Jungkook dan membengkokkannya sikit demi sedikit.

"A-adoi!!! Sakit la!! Ni dah tahap sadis sangat!!"

"Diam!"

"Tolong!!! Ada ahli sihir jahat kat sini!!!"

"Aku kata diam la!!" Taehyung tanpa membuang masa memberi satu kucupan untuk menutup mulut Jungkook dari terus menjerit dan memekak manakala Jungkook terkedu dengan tindakan Taehyung.

Beberapa minit kemudian Taehyung mula meleraikan kucupan tersebut dan melihat wajah Jungkook. "Apa kau buat ni?"

"Bukan aku ke yang patut cakap macam tu?! Aku yang kena cium!!"

"Sebab pada kau, mesti ni kesempatan yang bagus."

"Apa yang kau merepek ni Syaiton?!" Jungkook mula terasa marah.

"Kau bukan nak aku jatuh cinta pada kau ke?"

Jungkook mula terdiam. "Betul juga..."

"Berborak dan bercium boleh mewujudkan dan menambahkan lagi rasa kasih sa...."

Jungkook mula mencelah percakapan Taehyung. "Jadi... sebab kita bercium tadi, adakah kau tertarik pada aku walaupun sikit?"

Taehyung memandang wajah Jungkook dengan lebih mendalam. Beberapa minit kemudian Taehyung mula tersenyum sinis. "Tak mungkin! Dan tak kan sesekali aku jatuh cinta dengan kau!"

Dan Taehyung terus meninggalkan Jungkook sendirian yang masih terkebil-kebil dengan kata-kata Taehyung sebentar tadi.

"Dasar sadis!!"

~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~


"Chagi, mana Jungkook?" soal Namjoon apabila melihat Jungkook tiada di meja makan. Seokjin yang berada di dapur dengan segera mengambil pinggan untuk di hidang lalu datang ke depan sambil memandang Taehyung dan Namjoon.

"Jungkook cakap dia tak nak makan malam, mungkin ada sesuatu berlaku kat dia." Seokjin mula memandang Taehyung.

"Tae, lepas makan nanti tolong tengokkan Jungkook tu. Appa dengan papa ada hal kejap lagi."

Taehyung mengangguk. "Ok appa."

Setelah Taehyung selesai makan, dia dengan segera pergi ke arah bilik Jungkook lalu dia mendekatkan telinganya ke arah pintu dan sepertinya dia terdengar sesuatu. "Menakutkan... Geram pun ada juga... Aku nak balik..."

Taehyung tanpa membuang masa mula terjah masuk dan menarik selimut yang menutup diri Jungkook."Woi Gigi Arnab! Bangun! Cepat la!!"

Jungkook mula terkedu dan memandang tepat wajah Taehyung. "Woi kau lupa ke?"

Love Potion ~Taekook~ √Where stories live. Discover now