"Paling suka..."
~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~
Kata-kata Taehyung membuatkan Jungkook terasa pedih di hatinya. Taehyung yang dekat wajahnya mula menatap wajah Jungkook yang masih terpejam lalu mengundur ke belakang dari terus dekat wajahnya."Walaupun aku mengungkapkannya tapi aku tetap tak rasa apa-apa. Berapa kali kau nak dengar aku akan katakan berulang kali, aku boleh je cakap."
Jungkook terkedu lalu membuka matanya dalam keadaan marah.
"Jangan cakap kalau kau tak maksudkannya la!!!"
Jungkook mengetuk kepala Taehyung dengan kuat.
"Adoi!! Apahal kau main ketuk kepala aku?!"
"Sebab kau cakap benda merepek!!!"
Taehyung menggosok kepalanya yang terasa sakit dan memandang tajam pada Jungkook. "Apa maksud kau? Bukan kau yang suruh cakap macam tu ke?"
Jungkook terkedu.
"Kalau kau cakap benda tu perkara yang merepek. Jadi jangan ulang balik perkara tu."
Taehyung mula ingin menyambung membaca semula bukunya yang tertangguh tadi.
"Apa salahnya buat macam tu?!"
Taehyung mengeluh panjang. "Banyak salahnya."
Perbicaraan tadi mula sunyi tanpa perbelahan lagi antara mereka. Sepertinya Jungkook mula terfikir sesuatu dan memegang dadanya sambil memandang tubuh belakang Taehyung.
'Mungkin apa yang dia cakap ada betulnya juga tapi kenapa hati aku berdegup kencang dan terasa pedih bila dia ungkap kata suka?'
~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~
"Wah Jungkook! Nak pergi mana ni?! Ada date ke?!" jawab Seokjin dengan teruja apabila melihat penampilan Jungkook.
Namjoon yang duduk di sofa sambil menonton tv turut memandang dan dia tersenyum.
"Haah. Saya ada date dengan Taehyung tapi double date."
Seokjin yang mendengar nama anaknya mula tersenyum lebar. "Dengan Tae?! Kalau dia tengok penampilan kamu mesti dia terpikat dan suka! Kan chagi?!"
Seokjin memandang suaminya dan Namjoon mengangguk setuju.
"Tak sama dengan yang sebelum ni ke?"
"Ye! Tapi jauh lebih kacak dan comel!"
Taehyung mula keluar dari biliknya. Jungkook yang melihat terkedu dan hatinya berdegup kencang.
YOU ARE READING
Love Potion ~Taekook~ √
Fanfiction"... tapi tugasan 'Love Potion' memerlukan kau jatuh cinta kat aku." "Heh! Kau tengah luahkan perasaan kat aku ke?" Apa akan terjadi apabila Jungkook ahli sihir kelas A bertemu dengan Taehyung separuh manusia dan separuh ahli sihir untuk dijadikan u...