Ch. 4

101 9 0
                                    

"Tak boleh guna ilmu pentagram!!!!"

~ • ~ • ~ • ~ • ~


Jungkook mula membuka mata dan melihat apabila tiada berlaku apa-apa pun padanya.

Tangan Taehyung menggigil seakan memaksa tangannya untuk bergerak tetapi tak berjaya disebabkan posyen yang Jungkook hasilkan.

"Kau! Apa yang kau dah buat ni?!"

Jungkook terkaku melihat apa yang terjadi pada Taehyung. Kemudian senyumannya mula terukir apabila kemenangan berpihak pada dia.

"Sekarang kau melutut la pada aku!!" Tanpa rela, badan Taehyung secara automatik melutut di depan Jungkook. Keadaan yang berlaku tadi membuatkan Taehyung terkejut dan terdiam.

Apabila melihat Taehyung melutut di depan Jungkook. Dia menggelakkan Taehyung yang tak mampu untuk melakukan apa-apa pun.

"Heh! Menarik ni!"

Taehyung yang mendengar perlian Jungkook mula memandang dengan perasaan amarah sekali. "Jaga kau, Gigi Arnab!"

"Apa? Apa?! Kau berani lagi nak kutuk aku?" Jungkook memandang Taehyung dengan penuh sinis. "Kau sekarang dah jadi hamba aku, kau tahu tak? Tak kiralah betapa beratnya hati kau, seluruh tubuh kau terpaksa ikut segala kemahuan aku."

Taehyung yang mendengarnya hanya mengeluh je. 'Macam budak-budak!'

"Sekarang kau boleh bangun dan tolong bawakan beg aku." Taehyung mula bangun dan mengambil beg tersebut lalu memandang Seokjin yang dari tadi sedang pandang mereka berdua.

"Appa, Tae pergi dulu." Seokjin hanya mengangguk dan tersenyum lalu melambai tangan pada anaknya.

Apabila kelibat Taehyung dan Jungkook hilang dari pandangannya, Seokjin menongkat dagu dengan tangannya dan mengeluarkan phone yang berada di sebelah lagi tangannya.

"Macam mana Joonie?~~ Rasa-rasanya berjaya ke Jungkook tu buat Taehyung suka dia?~"

"Chagi, biar je la diorang berdua uruskan hal masing-masing. Awak cepat datang sini. Ada kerja untuk awak."

"Ok Joonie! Love u!" Seokjin menutup panggilan tersebut.

~ • ~ • ~ • ~ • ~

"Woi, aku ambil semua daging kau tau!" Taehyung yang melihatnya agak meluat dan membiarkan je.

"Ambil je la!"

Manakala Namjoon dan Seokjin memandang mereka berdua sambil tangan bergerak untuk makan lalu mereka pandang antara satu sama lain dan tersenyum.

"Lepas ni tolong aku buat kerja tugasan aku!"

"Iya-iya!" Taehyung dengan segera menghabiskan suapan terakhir dan membawa pinggan dan gelas ke sinki lalu beredar pergi ke biliknya.

Tak berapa lama kemudian, Jungkook juga beransur pergi meninggalkan sepasang suami yang masih lagi sibuk makan.

"Agak-agak Taehyung masih boleh bersabar lagi ke, Joonie?~"

Namjoon menggelengkan kepala sambil tersenyum. "Chagi, Taehyung tu kan ikut perangai awak. Dia tu kan dalam diam kadang-kadang ada rancangan dia."

"Hmm~~ Tapi saya tak rasa macam tu. Saya pasti akan berlaku juga tak lama lagi."

"Mungkin betul kata awak, Jinnie."

Namjoon dan Seokjin tersenyum lalu menyambung makan semula.

~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~

Love Potion ~Taekook~ √Where stories live. Discover now