"Sebenarnya......"
Taehyung memegang tangan Jungkook yang pada ketika ni masih memegang bajunya. "Dulu pun aku pernah buat macam ni juga."
Jungkook terkedu. Dia melihat anak mata Taehyung.
Taehyung yang melihat pandangan Jungkook mula menoleh dan terus memandang wajah Jungkook namun tangannya masih memegang tangan Jungkook.
"Tapi kau dah lupa."
"A-apa yang kau buat sebenarnya?"
Taehyung mengeluh halus. "Okey la, aku bagi tahu kau."
Sikap ingin tahu Jungkook membuatkan Taehyung tersenyum senang. "Pentagram apa?"
"Pentagram I Like It. Sihir untuk buat seseorang tu suka pada yang menyihirnya. Maksudnya aku sihir kau untuk suka pada aku." Taehyung menjentik dahi Jungkook sambil tersenyum. "Jadi jangan pura-pura seolah-olah kau tak ada perasaan kat aku."
"Adoi! Sakit betul dahi aku!"
Jungkook mula menggosok dahinya yang terasa sakit. "Aku takkan benar kau sesuka hati je lupakan perkara ni." Taehyung mula keluar dari bilik Jungkook.
Jungkook yang berada di dalam bilik masih terkedu dengan penjelasan Taehyung tadi.
"Pentagram tu ke yang buat aku ambil keputusan untuk melupakan dia?"
Taehyung memandang wajah Jungkook yang masih termenung dengan kejadian malam tadi. "Apa yang kau termenungkan tu?" Jungkook mula tersedar yang dia tidak sendirian kat stesen bas. "A-aku takkan sukakan kau!"
Taehyung mengusap kepala Jungkook. "Baiklah. Aku faham."
Taehyung tersenyum senang.
Tak! Aku tak boleh berdegup disebabkan dia!
Boleh kata sepanjang masa Taehyung sedaya upaya untuk membuat Jungkook datang dekat padanya.
Contohnya seperti sekarang ni, mereka lagi keluar bersama berdua.
"Meh sini!"
Jungkook yang lemah longlai mula datang dengan sendiri ke arah Taehyung lalu dia secara reflek merangkul lengan Taehyung. "Dah pulih nampaknya." Taehyung mengusap sayang pada Jungkook.
Jungkook mengetap giginya apabila mendengar kenyataan Taehyung. Jungkook serta merta mengeluarkan Posyen Lupa lalu menunjukkan di depan Taehyung. "Dengan posyen ni, nak lupa berapa kali pun tak ada masalah!" Jungkook langsung minum posyen tersebut."
Taehyung yang mendengar kata-kata Jungkook tadi mula tak terima. "Kalau macam tu aku pun boleh lukis pentagram berapa kali pun tak ada masalah!
"Errrkkk!!"
"Kookie..." Jungkook yang mendengar namanya dipanggil mula memandang pada milik suara itu. Kemudian Jimin mengerut dahinya apabila melihat ayat yang tergantung dileher Jungkook. "Jangan dekati Taehyung...?" kemudian dia memandang wajah Jungkook. "Kenapa?"
"Untuk peringatan buat diri sendiri."
"Mana boleh buat macam tu! Dia tu kan kekasih kau!"
Jungkook mula berlari meninggalkan Jimin sendirian. Dia lalu pergi ke halaman lain bagi mengelak dari terus bertembung dengan Jimin. Jungkook mula melepaskan penatnya.
"Jungkook, awak tak boleh macam ni!"
Jungkook sangat mengenali suara itu. "Cikgu Hoseok."
Hoseok mengeluh panjang.
YOU ARE READING
Love Potion ~Taekook~ √
Fanfiction"... tapi tugasan 'Love Potion' memerlukan kau jatuh cinta kat aku." "Heh! Kau tengah luahkan perasaan kat aku ke?" Apa akan terjadi apabila Jungkook ahli sihir kelas A bertemu dengan Taehyung separuh manusia dan separuh ahli sihir untuk dijadikan u...