Dan aku meneruskan perjalanan aku mencari rumah tersebut dengan penuh bersungguh-sungguh.
~ • ~ • ~ • ~ • ~ • ~
🧙♀
🧙♀
🧙♀
🧙♀
🧙♀
Jungkook mula terapung-apung di udara untuk mencari alamat yang Hoseok telah berikan padanya. Dia sedaya upaya mencari rumah tersebut."Kenapa tempat ni lebih jauh dari yang dikatakan? Macam mana kalau posyen tak cukup?" Jungkook mula risau dengan kekuatan posyennya.
•
•
•
•
•
Manakala di rumah Keluarga Kim,
"Joonie, bukan ke harini budak sihir tu datang?" Seokjin yang sedang sibuk membasuh pinggan mula menyoal pada Namjoon yang pada ketika tu sedang sibuk menulis lirik lagu.
Namjoon mengangguk. "Harini dia akan sampai."
"Wah!~ Bagusnya, rasa macam dapat tambah anak seorang lagi~ Tiba-tiba pula tu."
Namjoon tersenyum melihat telatah Seokjin yang terlalu teruja. "Kalau macam tu saya nak tambah seorang lagi anak boleh?"
Seokjin menjeling tajam ke arah Namjoon. "Awak tahu tak sakit nak beranak. Kan kita dah janji lepas Taehyung tak ada lagi. Saya tak nak guna magik awak tu yang membolehkan saya mengandung lagi." Seokjin mula mencekak pinggangnya sambil memandang Namjoon.
"Saya bergurau je chagi." Namjoon datang ke arah Seokjin lalu memujuk suaminya yang masih marah padanya.
PRANGGGG!!!
Tiba-tiba mereka terdengar bunyi kaca tingkap pecah ke arah ruang tamu. Seokjin dan Namjoon dengan segera pergi ke arah ruang tamu dan terkejut apabila melihat sekujur tubuh badan terbaring di ruang tamu.Seokjin mula memandang Namjoon. "Joonie... Apa kata awak pergi tengok keadaan budak tu."
Namjoon tanpa banyak bicara mula pergi ke arah badan yang terbaring tu lalu cuba membangunkannya.
"Hello...? Kamu ok tak?" tiba-tiba Jungkook mula menggerakkan tubuhnya dan cuba bangun.
"Adoi! Nampaknya memang tak cukup..." Jungkook mula tersedar apabila ternampak dua orang yang berada di depannya lalu bangun dengan segera.
"Apa khabar? Saya pelajar dari Sekolah sihir ••• yang dihantar untuk tinggal di sini. Nama saya Jeon Jungkook." Jungkook mula menunduk hormat.
"Mulai harini, saya akan berada di bawah jagaan Keluarga Kim."
Seokjin yang mula melihat Jungkook mula teruja lalu datang ke arahnya dan ingin menyentuh Jungkook. "Wah... Nampak handsome dan comel kan Joo..." tetapi tangannya ditepis oleh Jungkook. Seokjin sangat terkejut dan bingung dengan tindakan Jungkook.
"Eh?!"
"Encik Namjoon!!!" Jungkook mula meluru ke arah Namjoon secara tiba-tiba.
"Err... Y-ye...?" Namjoon terkedu dengan sikap Jungkook.
"Saya dengar banyak tentang encik daripada cikgu-cikgu saya!"
"Hmmm... o-ok... dan apa yang awak tahu tentang saya?"
YOU ARE READING
Love Potion ~Taekook~ √
Fanfiction"... tapi tugasan 'Love Potion' memerlukan kau jatuh cinta kat aku." "Heh! Kau tengah luahkan perasaan kat aku ke?" Apa akan terjadi apabila Jungkook ahli sihir kelas A bertemu dengan Taehyung separuh manusia dan separuh ahli sihir untuk dijadikan u...