Hayatını yüzlerce katil ve seri katilin beyinlerini taramaya adayan ve 'psikopat beyni' diye bir şeyin olup olmadığını araştıran ünlü nörolog James Fallon, 2020 yılı ve sonrası doğan insanlarda 'katil geni' olduğunu ortaya çıkardı. Psikopatların ve katillerin davranışlarını belirleyen tek bir etkenin olmadığını belirten Fallon, incelediği beyin röntgenlerinde ve DNA'larda MAOA adlı bir psikopat geni keşfetti. Bu genin şiddeti ve saldırganlığı tetiklediği belirlendi. Savaşcı olarak da bilinen genin protein üretimi kontrol ettiği öğrenildi. Kontrol altına alınan proteinin beyne gereken sinyali vermemesi üzerine kalp taşı, kan basıncı ve mutluluk hormonunda düzensizliklerin yaşanmasına neden olduğu açıklandı.
Beyni doğrudan etkiliyor
Az protein üretimine neden olan genin, beyin kimyasını bozduğunu ve bunun sonucunda insanı şiddet içerikli davranışlara yönelttiği belirlendi.
Bir haber kanalında yaptığı röportajda " Alfa Kuşak yani 2020 yılı ve sonrası doğan kişilerde bulduğumuz bu gen ciddiye alınması gereken bir sorundur. Acil tüm dünyada doğum oranlarını düşürmeli ve Alfa kuşağı, ne kadar ellerinde olmasa bile, verebilecekleri zararlara karşı insanlık adına tecrit etmeliyiz." Diyerek tüm dünyaya bu duruma karşı yapılması gerekenleri duyurdu. Ama Meclisler Toplantısında alınan karar ise endişelenecek bir konu olmadığını, çocukların yetiştirilme tarzının bu konu hakkında büyük bir rol aldığını ve ebeveynlerden bu konuda daha dikkatli olması gerektiğini dile getirdi.
Bir sonraki habere geçecek olursak...
Elinde ki bıçakla domatesleri daha sert doğramaya başlayan kadın aynı zamana da haberlerdeki saçmalığa sövüyordu. İçindeki korkuyu kızgınlıkla dışarı atan kadın başından beri kapıda duran kocasını fark edememişti bile. Kocası sevdiği kadına doğru yaklaşıp " Öldürdün" diye kulağına fısıldadı. Yerinden zıplayan kadın sinirle kocasına döndü. " Ödümü kopardın! Ne diyorsun neyi öldürmüşüm?" Sırıtmaya başlayan adam bakışlarını doğrama tahtasına çevirip. "Domatesleri diyorum, öldürmüşsün"
" Ha ha çok komik."
Ciddileşen adam "Şaka bir yana haberleri kafana takma, Anka iyi olacak. Çünkü hem çok akıllı, her şeyin farkında olan bir kız hem harika ebeveynlere sahip." Kocasının bu tavrı ile sakinleşen kadın gülmeden edemedi.
" Bunların bende farkındayım... Benim endişem farkında olmadan yapabilme ihtimali. Genlerinde böyle bir şey varsa kötü bir durumda ilk kaçacağı yol bu olur."
" Kızımızın böyle bir şey yapmayacağını ya da yapacağını bilemem ama ne olursa olsun ne şartlar altında kalırsa kalsın o an doğru yolu seçeceğinden eminim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ALFA KUŞAK
Science Fiction2020 yılı ve sonrası çocuklar da katil geni bulunması tüm dünyayı endişeye sürüklemişti. Özellikle ergenlik çağındaki çocuklara dikkate alınması gereken bir konu olmuştu. Gençleri bazı testlere sokuyor, katil yada psikopatlığa yönelik bir davranış...