XXX Stina

11 4 0
                                    

Jag hade blivit tilldelad ett väldigt vackert hotellrum. Nu låg jag på sängen och bara tänkte. Jag tänkte på allt som hände sedan jag bestämde för att gå med i hungerspelen som skulle förändra mitt liv för evigt. Jag tänkte på allt som hade hänt i distrikt 13 och allt som hade hänt efter det här i huvudstaden. 

Plötsligt hörde jag en knackning på dörren. Jag lyfte huvudet från min bekväma ställning och muttrade för mig själv. Om det var Snow skulle jag stänga dörren i hans ansikte. Jag förkänade att vara ensam efter allt jag hade gjort. Men när jag öppnade dörren så var det inte Snow som stod där, utan Corn.

- Hej, lil syrran, sa han och kramade om mig. Sedan utan att fråga om han var tillåten steg han in i mitt rum och satte sig på den stora sängen. Han suckade och klappade på sängen bredvid sig. Jag gick och satte mig där utan att säga något.

- Någon speciell anledning att du är här? frågade jag som om jag inte visste.

- Stina, jag kom hit för att berätta något för dig, sa han och tittade allvarligt på mig.

- Visst, sa jag och försökte att inte se orolig ut.

- Snow vill att du ska vara spelledare detta året, sa han och tittade mig djupt i ögonen. Jag tittade tvivlande tillbaka på hans isblå ögon. 

- Jag förstår inte, sa jag. Behöver man inte ha en utbildning för det?

- Jo, vanligtsvis, sa han och mötte mina ögon igen. Jag tänkte också fråga dig om du vet varför. För du är ju bara en vanlig vinnare egentligen. Jag skakade på huvudet.

- Ingen aning, ljög jag men höll ansiktet förvånat. Hon nickade med spända käkben samtidigt som han ställde sig upp. Han gick till dörren men stannade precis innan han gick ut.

- Du vet att du kan berätta allt för mig, Stina.

- Jag vet, svarade jag med dåligt samvete. Sedan gick han ut med en besviken min.


I'm Still AliveWhere stories live. Discover now