Vairi!
Manā priekšā vairākas Tavas vēstules, uz kurām neesmu tā īsti atbildējis. Bet arī šī nebūs tāda, kādai vajadzētu būt īstai atbildei.
Iemesls ļoti svarīgs. Es braucu mājās! Jā, jā, tik tiešām, Tu neesi pārlasījies. Es pēc pāris dienām atstāšu viesmīlīgās mājas, mājas, kurās pavadīju pusotra gada. Mans dienests nu beidzies, pie tam tik negaidīti ātri.
Vēl kādas pāris nedēļas būtu padzīvojis tepat, bet nu ar steigu jādrāžas projām. Lieta tā, ka atbrauca papus, tikai ciemos gan, bet padzirdējis, ka ārsti atļauj man braukt uz mājām, viņš vairs negrib ļaut man palikt. Jāpošas ar steigu līdz.
Nelaime tikai tā, ka es iebraucu vasarā, saģērbies pavisam viegli. Tagad nosalt jau nu nevar, bet tīri nepieklājīgi pusplikam drāzties pa ielām. Tomēr nekas cits neatliks.
Savādi ir aizbraukt no šejienes pēc tik ilga laika. Savādi tāpēc, ka šeit paliek cilvēki un draugi, kuriem esmu bezgala daudz pateicības parādā. Tas padara smagu sirdi prombraucot.
Tagad nu viss jūk. Liekas, ka dzīvei vairs nav pamatu zem kājām. Prieks par mājām un šķiršanās sūrme savijusies neatšķetināmā kamolā. Kāpēc tas viss tik savādi? Nekādi nespēju rast izskaidrojumu.
Vispār, Tu neļaunojies, ka šoreiz esmu tik aplami īss un nesakarīgs. Mēģini iedomāties manu stāvokli, un Tu sapratīsi visu. Turklāt vēl pēdējās vēstules no šejienes jāsūta uz visām pusēm.
Vairi, Tu atraksti man uz mājām, kad domā tikt atvaļinājumā.
Es atstāšu visas lietas speciāli nenokārtotas, lai pēc iespējas ātrāk varētu tikt uz Rīgu. Tad būs viss kā nākas. Varēšu klaiņot, kur patīk un cik patīk. Var gadīties, ka tai laikā arī Tu iemaldies Rīgā.
Vēstuli adresē tā:
Rēzeknes raj.,
p.n. (почтовое отдел.) Kaunata,
Strodu sādžā.
Ceru, ka tad nonāks īstās rokās.
Pagaidām un īsumā viss būtu izrunāts. Vēlāk nāks visādi jaunumi.
Atliek tikai atvadīties, pamāt sveikas Rīgai, noskatīties pakaļ pavadītājiem un pēc dažām stundām es būšu mājās.
Atā, atā!
Vitālijs
P.s. Gribēju apsveikt Tevi uzvārda dienā, t.i. 12.janvārī, bet kaut kā aizmirsu. Gaidi vēstuli no jaunās vietas un raksti pats. V.
ESTÁS LEYENDO
Vēstules uz armiju.
No FicciónVitālijs Taukačs, jurists, kas ilgus gadus pavadījis slimnīcā, 1964.-65.g. rakstīja vēstules draugam, kursabiedram, kas dienē Padomju armijā. Laba iespēja aizvietot vakara seriālu ar lasāmo, ja interesē ne vien jurisprudence, bet arī literatūra, māk...