Di Akademi MATA...Terlihat ejen² muda sedang berlatih di arena untuk meningkatkan prestasi mereka supaya mereka dapat menjalankan misi yang akan datang dengan lancar. Kini giliran Ali untuk memulakan latihannya, tapi malangnya Ali tidak berjaya melintasi semua halangan yang diberikan. Semua ejen² muda gelakkan Ali kerana mereka menganggap Ali itu lemah dan tak berguna dalam agensi MATA. Dari pandangan mentor² pulak, mereka sangat hampa dengan prestasi Ali yang naik hanya sedikit saja, termasuklah Uncle Bakar sendiri.
Selepas latihan selesai, Ejen Leon kini berbincang dengan ejen² muda mengenai latihan dan prestasi mereka yang baru saja mereka lakukan.
Ejen Leon: Bagus. Dari segi latihan kamu, prestasi kamu semakin meningkat. Kamu semua kecuali Ali.
Ali yang mendengar ayat "kecuali Ali" dari mulut Ejen Leon membuatkannya sangat sedih.
Ejen Leon: Ali, prestasi kamu hanya meningkat sedikit sahaja. Kamu sudah ketinggalan jauh dari ejen2 muda yang lain. Macam mana nak jadi super ejen kalau prestasi begitu rendah?! Kalau macam ini lah prestasi kamu, kami tidak teragak2² untuk melaporkan hal ini kepada Ketua² Teras!😡😡
Ali hanya mendiamkan diri saja dengan berasa sedih, takut² kalau dia bersuara, dia akan mendapat kemarahan dari Ejen Leon. Ejen² muda yang hanya berbisik sesama sendiri tentang kelemahan Ali.
Ejen Leon: Ali. Mulai hari ini, kami nak kamu tingkatkan prestasi kamu secepat yang mungkin. Kalau boleh, kami nak prestasi kamu lebih tinggi dari ejen2 muda yg lain. FAHAM?!😡😡
Ali: Fa..faham Ejen Leon, sa..saya cuba.😔
Ejen Leon: JGN CUBA!!! BUAT!!!😡😡
Ali terus terkejut dengan teriakkan Ejen Leon.
Ali: Ba..baik Ejen Leon. Sa..saya akan lakukannya.😟😟
Ejen Leon: Bagus. Ejen² muda yang lain, tahniah. Kamu boleh bersurai sekarang.
Dengan itu, semua ejen² muda pun keluar dari arena. Ali orang yang paling terakhir untuk keluar dari arena. Hanya mentor² MATA sahaja yang masih tinggal d arena untuk berbincang tentang Ali. Ejen karya pun memulakan perbincangan mereka.
Ejen Karya: Jadi, mcm mna kita nak tingkatkan prestasi Ali dengan cepat? Ali pun dah takde IRIS lagi dah.
Ejen Geetha: Entahlah. Saya pun tak pasti. Ianya cuba bergantung kepada latihannya sahaja. Mungkin kita boleh latih dia sorang.
Ejen Leon: Tpi kalau kita melatih dia sorang jer, ejen² muda yang lain akan cakap yang kita ni pilih kasih. Itu akan membuatkan ejen² muda membuli dan menjatuh dia dengan lebih teruk. Saya tak nak benda tu berlaku.
Ejen Bakar: Jadi ada rancangan lain?
Mentor² hanya memandang sesama sendiri dan menghembus dengan berat. Mereka langsung takde idea untuk meningkatkan prestasi Ali.
Di ruang rehat akademi...
Kini ejen² muda tengah berehat sebentar sebelum mereka balik ke rumah masing² kecuali Rudy. Mereka berborak rancak sehinggalah mereka terlihat Ali sedang berjalan menuju keluar untuk balik kerumahnya. Ejen muda yang lain pun terus menghina dia dengan menguatkan suara mereka.
Rudy: Tengok budak tu, lemah. Harapkan dah tak pakai IRIS boleh jdi hebat, tapi tak juga. Nak jadi super ejen konon.😈😏
Jet: Hmmm, tak patut dia jdi ejen. Menyusahkan jer dia ada di sini.😈😒
Chris: Baik dia keluar jer dari MATA. Senang kerja kita tanpa dia. Kalau dia masih lagi di sini, sampai bila pun misi kita takkan berjaya.😈😒
Roza: Macam mana lah MATA boleh ambik dia sebegai ejen? Menyusahkan betul budak ni.😒
YOU ARE READING
EJEN ALI: PEMUSNAH SEMUA EJEN (EA FANFICTION) SLOW UPDATE!!!
FanfictionSelepas kejadian niki, Ali masih lagi sering dibuli oleh ejen² muda MATA. Tetapi pada suatu hari, Ali telah berubah dari Ali yang lemah menjadi Ali yang kuat. Disebabkan Ali menjadi semakin hebat, ejen² muda mula cemburu dengannya dan mencari cara u...