Roza: SEDIA? MULA!Dengan itu, mereka berdua pun mula bertarung. Mereka berlari menuju ke arah sesama sendiri. Apabila mereka sudah dekat, mereka sama² memberi tumbukkan. Tumbukkan mereka terkena muka masing². Lalu mereka berundur ke belakang sambil meraung kesakitan. Selepas itu, mereka pun menyambung pertarungan mereka.
Rudy melompat ke arah Ali dan menumbuknya lagi tapi Ali mengelak dengan mudah. Ali ternampak peluangnya terus menumbuk perut Rudy. Tapi Rudy mengelak dan terus menyiku belakang kepala Ali tapi dengan mudah lagi Ali menundukkan kepalanya dan terus menyiku balik ke perut Rudy. Rudy meraung kesakitan terus menghentak kepala Ali. Ali mengelak lagi kehadapan dan menendang Rudy ke belakang. Rudy pun tercampak ke belakang sambil memegang perutnya menahan kesakitan.
Rudy(dalam hati): Ish! Apasal serangan aku semua tak kena. Serangan dia pulak terkena aku. Tak boleh jadi ni! Terpaksa aku guna skill yang aku baru dapat. 😡
Ali yang berdiri menunggu Rudy untuk bergerak. Rudy pun memecut menuju ke arah Ali. Hampir saja dia mendekati Ali, dia terus menukar menjadi asap dan serang Ali bertubi². Sama seperti skill Ejen Djin/Uno. Selepas Ali diserang, Ali pun jatuh dengan satu kaki. Rudy pun berhenti di depan Ali yang agak jauh sedikit sambil tersenyum sinis.
Mereka yang lain pun terkejut dengan serangan Rudy. Setahu mereka, hanya Ejen Djin/Uno dan Ejen Rizwan saja yang guna skill itu.
Alicia: Serangan ini macam Ejen Djin.😟
Roza: Bila masa dia dapat skill ni?🤔
Ali: Hoo, main kuasa ye? Okay, jom kita teruskan.😏
Ali pun mengeluarkan Ride Cardnya dan dan menunjukkan Ride Cardnya ke arah Rudy. Lalu Rudy pun terkejut dengan apa yang di lihatnya.
Rudy: Gambar itu. Itu kan...😨
Ali tersenyum sinis apabila dia melihat muka Rudy yang terkejut itu. Lalu dia masukkan Ride Cardnya ke dalam Decadrivernya.
Ali: Berubah😏
Ejen Ride: Djin
Tiba² asap keluar dari decadrivernya dan menutup seluruh badan Ali. Tak lama seperti itu, asap itu hilang dan badan Ali pun bertukar menjadi Ejen Djin.
Rudy yang melihat Ali pun terkejut dengan kejadian itu. Sangat terkejut sehingga dia tak boleh nak cakap apa².
Mereka yang lain pun turut terkejut. Mereka tak sangka yang Ali boleh berubah jadi Ejen yang lain juga.
Moon: Ali berubah jadi Ejen Djin?!😨
Jet: Tak mungkin!😨
Roza: Tapi macam mana?😕
Ali masih lagi memandang Rudy dengan senyuman yang sinis.
Ali: Kenapa? Terkejut ke sampai tak boleh bercakap?😏
Rudy: Be.. BERANI KAU TUKAR JADI EJEN DJIN!!!😠
Ali: Hmmm.. Mari kita teruskan pertarungan ni. Aku nak tengok kau di kalahkan oleh ejen idola kau sendiri.😏
Rudy: KAU NI MEMANG NAK KENA!!! HIYAAARGHH!!!😠
Rudy pun memecut ke arah Ali dengan skill asapnya. Ali hanya berdiri di situ menunggu Rudy menyerangnya. Apabila Rudy sudah dekat, dia pun menyerang Ali dari beberapa tempat tapi Ali mengelak saja semua serangannya.
Kerana merasa bosan dengan serangan Rudy, Ali pun melompat jauh ke belakang.
Ali: Itu saja ke kau boleh buat?😏
YOU ARE READING
EJEN ALI: PEMUSNAH SEMUA EJEN (EA FANFICTION) SLOW UPDATE!!!
FanfictionSelepas kejadian niki, Ali masih lagi sering dibuli oleh ejen² muda MATA. Tetapi pada suatu hari, Ali telah berubah dari Ali yang lemah menjadi Ali yang kuat. Disebabkan Ali menjadi semakin hebat, ejen² muda mula cemburu dengannya dan mencari cara u...